logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
[ شناسه خبر : ۹۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بهبود فضای کسب‌وکار از شاخص‌های رقابت در اقتصاد جهانی است

بهبود-فضای-کسب‌وکار-از-شاخص‌های-رقابت-در-اقتصاد-جهانی-است

استاندار زنجان گفت: بهبود فضای کسب و کار یکی از شاخص های رقابت اقتصاد جهانی است و فراهم شدن این فضا در استان ارزش بالایی دارد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی شامگاه شنبه جلسه ستاد کسب و کار استان زنجان اظهار کرد: باید بصورت عملیاتی‌تر اداراتی را که در زمینه بهبود فرایندهای کسب و کار دچار مشکل شدند شناسایی کرده و شیوه بهبود فضای کسب و کار در ادارات و دستگاههای اجرایی استان را بصورت عملیاتی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ موازی کاری بین ستاد سرمایه‌گذاری و اقتصاد و دارایی نباید صورت گیرد و تا سال آینده باید این نقیصه بطور عملیاتی برطرف شود و در این راستا باید یک برنامه مشترک و تقویت کننده تدوین کنیم.

وی بیان کرد: داشتن نقشه راه استان که مبتنی بر نقشه های GIS بُرداری باشد بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از GIS موجب می شود از بین تمامی اطلاعات، بتوانیم بهترین و موثرترین اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشیم گفت: همین امر موجب صرفه‌جویی در زمان دسترسی به اطلاعات می‌شود.

وی ابراز کرد: به‌روزرسانی اطلاعات هریک از لایه های نقشه راه استان نیز ضرورت دارد و حتی فرهنگ‌سازی استفاده از سیستم GIS نیز می‌تواند موجب چابک سازی کارها و بهبود محاسبات در انجام فعالیت‌های اداری شود.

وی ابراز کرد: درخصوص تسهیل استعلامات سرمایه گذاران از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری نیز باید اقدامات انجام شده در قالب پنجره واحد به مردم و متقاضیان اطلاع رسانی شود.

حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد در حوزه واگذاری اراضی ملی و کشاورزی بیان کرد: این طرح اقدامی خوبی بوده و باعث شده امورات کشاورزی در این بخش یکپارچه شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه متولی امر استعلام واگذاری زمین‌های ملی جهاد کشاورزی است، از همین رو هرکسی مراجعه کند باید بروند از طریق سیستم و سامانه ورود اطلاعات کنند تا بتوانند تا آخر مراحل را پیگیری کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه باید به سمتی برویم که مراجعات را کاهش دهیم افزود: این سامانه شاید ایراداتی داشته باشد ولی به مرور زمان ایرادات آن برطرف می‌شود.

شهرام طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت ادارات در سامانه پنجره واحد بیان کرد: اگر در فعالیت با این سامانه مشکلی دارند اطلاع دهند تا برای رفع مشکل اقدام شود.

وحید فرخی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان نیز به فرآیند فعالیت دفاتر پیشخوان در استان اشاره کرد و گفت: در این دفاتر می‌توان از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات فعالیت کرد اما نکته قابل توجه این است که فعالیت این مراکز هیچ منافاتی با شبکه پنجره واحد ندارد و آنها نیز دقیقا همین فعالیت را دارند.

وحید فرخی تصریح کرد: با توجه به کارکرد مراکز پیشخوان و در دسترس همگانی بودن آن می‌توان از ظرفیت آنها بهتر استفاده کرد.

ابوالفضل عباسچیان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه مشخص کردن و دریافت همه مدارک و مستندات لازم برای تکمیل پرونده در آغاز فرآیند، ایجاد شفافیت و امکان پایش روند گردش درخواست‌ها به صورت برخط از دیگر مزایای فعالیت این سامانه است، تصریح کرد: جلوگیری از دریافت استعلام‌های تکراری در دستگا‌ه‌های اجرایی نیز از دیگر اهداف فعال سازی این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه طرح پنجره واحد یکی از طرح‌هایی است که باعث کاهش فرآیندهای صدور مجوز در استان می‌شود، گفت: جامعه هدف پنجره باز سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه پیش از راه‌اندازی این سیستم فرآیند اخذ مجوز طولانی بوده است، تصریح کرد: همین امر موجب نارضایتی می‌شد که خوشبختانه این مبحث با راه‌اندازی پنجره واحد این نقیصه برطرف شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر