logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۹۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

نخستین جشنواره ماه بلند غزل، کارگاهی برگزار می شود/ آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

نخستین-جشنواره-ماه-بلند-غزل،-کارگاهی-برگزار-می-شود-آغاز-ثبت-نام-آزمون-سراسری-حفظ-و-مفاهیم-قرآن-کریم

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره ماه بلند غزل در زنجان و به صورت کارگاهی در اسفندماه برگزار می شود.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: نخستین جشنواره ماه بلند غزل، در سال جاری به صورت کارگاهی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال نخست این جشنواره ویژه استان زنجان برگزار می شود، افزود: در صورت فراهم بودن شرایط، این جشنواره در سال های آینده به صورت ملی برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار بود این جشنواره به صورت دوره دوسالانه جشنواره ملی  با عنوان "ماه بلند غزل"،برگزار شود که در دوم اسفند امسال به صورت کارگاهی برگزار می شود.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این برنامه انجام می شود،ادامه داد: این برنامه توسط انجمن های ادبی استان زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور سخنران کشوری در این برنامه، افزود: در سال های بعد این جشنواره به صورت فراخوان ارائه و آثار دریافت می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در زنجان، گفت: شب شعرفاطمی نیز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

قاسمی از برگزاری برنامه های قرآنی و شب شعر و نمایشگاه کتاب در دهه فجر خبرداد و گفت: تلاش شده است برنامه ها با رویکرد چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دهم دی ماه ،افزود: علاقه مندان می توانند تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری در این آزمون ثبت نام کنند.

این مسئول ادامه داد: ثبت‌نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دهم دی‌ماه همزمان در سراسر کشور و از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir آغاز  و تا اوایل بهمن‌ماه ادامه دارد.

 وی گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌‌شود. در این مشارکت، اجرای طرح بشارت در برنامه‌های آزمون مشترک دستگاه‌های فوق قرار گرفته است.

گفتنی است، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸ رشته شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم(طرح بشارت ۱۴۵۲)، حفظ جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.

همچنین ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم از دیگر بخش های این جشنواره است//ن.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر