logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۹۳۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

30 درصد اشتغال استان زنجان در واحد‌های نساجی است/ تامين مواد اوليه تنها مشكل واحد‌هاي نساجي استان زنجان است

30-درصد-اشتغال-استان-زنجان-در-واحد‌های-نساجی-است-تامين-مواد-اوليه-تنها-مشكل-واحد‌هاي-نساجي-استان-زنجان-است

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اينكه صنعت نساجی استان در حال حاضر وضعیت قابل قبولی را دارد گفت: تنها مشكل اين واحد‌ها تامين مواد اوليه است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان قطب صنعت نساجی در کشور است اظهار کرد: صنعتی که روپا بوده و توسعه این صنعت در استان بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: در این صنعت در استان زنجان حرفی برای گفتن داریم و وضعیت این صنعت استان نسبت به خیلی از صنایع دیگر در سطح کشور وضعیت قابل قبولی دارد و هم مناسب است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: صنعت نساجی استان در حال حاضر وضعیت قابل قبولی را دارد و 100 درصد صنایع نساجی استان خصوصی بوده و در این صنایع از مدرنترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از سال 92 تا به امروز زنجیره کامل صنعت نساجی در استان زنجان تکمیل شده است.

فغفوري خاطر نشان کرد: اگر پنبه اکرلیک پشم به استان وارد شود تا مرحله ریسندگی بافندگی رنگرزی و تکمیل و همچنين تولید پوشاک را در استان داریم.

وی افزود: با راه اندازی واحد پوشاک سرجین بافت در زنجان که یک واحد خیلی بزرگی بوده باعث تحول اساسی در حوزه پوشاک خواهد شد.

سازمان صنعت و معدن استان زنجان در حال حاضر نیز در زمینه پوشاک نیز واحد‌های بزرگی در سطح استان زنجان داریم بیان کرد: نزدیک 30 درصد اشتغال استان زنجان در واحد‌های نساجی است.

وی خاطر نشان کرد: کارنجات نساجی در استان زنجان سرانه اشتغال بالایی در سطح استان دارند.

فغفوري بیان کرد: افزایش قیمت دلار نیز برای واحد‌های نساجی یک فرصت بود که به هیچ وجه توجیه اقتصادی واردات پوشاک با این دلارها دیگر نیست که همین عامل باعث شده که در دو ماه اخیر تمام کارنجات نساجی طرح توسعه گرفتند.

وی بیان کرد: تنها مشکل واحد‌های نساجی استان تامین مواد اولیه که از خارج از کشور وارد می‌شد که بخشی از آنها پنبه بود و بخشی نیز بخشی اکرلیک بود که تخصیص ارز داده نمی‌شود باید از نیما با 9 هزار تومان بگیرند و یک مقدار کارنجات مقاومت کنند.

سازمان صنعت و معدن استان زنجان افزود: کارنجات نساجی به جز تامین مواد اولیه هیچ مشکل دیگری ندارند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر