logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۹۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

لازمه دفع فتنه دشمن شناسی و اقدام به موقع است/ موافق سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه هستم/ دم خروس سران و حامیان فتنه در سال 88 بیرون زد

لازمه-دفع-فتنه-دشمن-شناسی-و-اقدام-به-موقع-است-موافق-سخنرانی-دانشجویان-در-نماز-جمعه-هستم-دم-خروس-سران-و-حامیان-فتنه-در-سال-88-بیرون-زد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری لازمه دفع فتنه دشمن شناسی،بصیرت ،دوست شناسی و اقدام به موقع است.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در دیدار با دانشجویان بسیجی به مناسبت 9 دی اظهار داشت: دغدغه های قشر دانشجو دغدغه های من نیز محسوب می شود و این دغدغه ها را به این دلیل که سال های طولانی در دانشگاه بوده ام، درک کرده و با فکر و محیط دانشجویی بیگانه نیستم.

وی با بیان اینکه مدل علمی، سیاسی،رفتاری آیت الله شاهرودی قابلیت الگو بودن را دارد،افزود: وی در خانواده روحانی به دنیا می آید و وقتی به عرصه می رسد در مسیر وی خداوند استادی که خدای تحول بوده است، را قرار می دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بارز شهید صدر ضد استبداد و ضد استعماری بود، افزود:آیت الله صدر معتقد بود که "در خمینی ذوب شوید چرا که خمینی در اسلام ذوب شده است".

وی با اشاره به نوسانات تند 15 سال اخیر،افزود: حرکت و عملکرد آیت الله شاهرودی در این مقطع، زیگزاگی نیست و عقلانیت،منطق و جناح بازی هایی که آفت جامعه است،در شخصیت ایشان دیده نمی شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه وی دارای شخصیت آرام، خداترس و انقلابی بود که همه وجودش را وقف به اسلام کرده بود، افزود:جنجالی که برای معالجه ایشان در خارج اتفاق افتاد،دفاعی از ناحیه ایشان بروز داده نشد، اگر چه قابل دفاع بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ما هم از دانشگاه انتظاراتی داریم، افزود: دانشجو امروز دارای جایگاه حقیقی نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان دانشگاه را مدرسه بزرگ می دانند، افزود: دانشگاه محیط علم، دانش،نوآوری و تحقیق و حل مسئله است.

وی گفت: با سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه موافقم ،نماز جمعه عبادی و سیاسی است اما برخی ها چون از بخش سیاسی خوششان نمی آید، عبادی را هم فدا می کنید.

امام جمعه زنجان برضرورت نگاه علمی به ابعاد فتنه 88 تاکید کرد و گفت:اصل مسئله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد همانطور که عاشورا بعد از رحلت پیامبر آغاز شد.

وی با بیان اینکه حوادث همچون قارچ نیستند که یک دفعه سبز شوند، افزود: هر حادثه ای علت هایی دارد که علت ها در بستر زمان رشد پیدا می کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب پایه فتنه شروع و بعد از رحلت امام پر رنگ شد،افزود: دشمنان احتمال نمی دادند جامعه بعد از رحلت امام روی آرامش را ببیند و معتقد بودند جنگ قدرت جمهوری اسلامی را از درون خراب می کند، غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما.

آیت الله خاتمی ادامه داد: عصر امام که سپری شد و عصر نائب زمان آمد، امام جوانتر شد و با انرژی مضاعف 30 سال زیر ذره بین دوست و دشمن قرار گرفت اما کوتاه نیامد.

وی با بیان اینکه اصل مسئله فتنه از 15 سال قبل قوی تر برنامه ریزی شد،افزود: در سال 78 در بحث کوی دانشگاه تهران می خواستند، نتیجه بگیرند که نتیجه نگرفتند و اینفتنه به انتخابات سال 88 کشیده شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا صیانت از آرای مطرح بود و بعد احتمال تقلب مطرح شد، افزود: اما در ادامه،انتخابات بهانه بود و دم خروس خودش را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حفظ منافع ملی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود،افزود: تغییر باور و فکر مردم،نشان دادند ناکارآمدی نظام اسلامی از دیگر توطئه های دشمنان بود اما مقام معظم رهبری با حفظ روحیه مردم سالاری،اجازه پیشرفت به دشمن را ندادند.

آیت الله خاتمی افزود: در فتنه هوا غبارآلود است و هر طرف تیر بزند ممکن است به دوست نیز بخورد به همین دلیل باید ملاک و شاخصی باشد و آن را مبنا قرار داد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری لازمه رفع فتنه دشمن شناسی،بصیرت ،دوست شناسی و اقدام به موقع است، ادامه داد:مقام معظم رهبری فرمودند:" از آرای مردم صیانت شود" و نماز جمعه نیز مسائلی را بیان کردند که حجت تمام شد و ابهام باقی نماند.

امام جمعه زنجان برضرورت بازگویی حماسه 9 دی برای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت: باید ابعاد این حماسه تبیین شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر