logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۹۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد

لزوم توسعه بیش از پیش ورزش همگانی در استان زنجان/ 314 باشگاه در استان فعال است

لزوم-توسعه-بیش-از-پیش-ورزش-همگانی-در-استان-زنجان-314-باشگاه-در-استان-فعال-است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به لزوم توسعه بیش از پیش ورزش همگانی در استان زنجان تاکید کرد.

به گزارش موج رسا; علی خلیلی در دیدار با جامعه ورزش استان اظهار کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته 44 هزار و 335 نفر است که 26 هزار و 866 نفر را آقا و 17 هزار و 477 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه سهم ورزشکاران آقای بیمه شده از کل کشور 5 درصد و بانوان 3 درصد است، گفت: در زمینه آقایان وضعیت خوبی داریم ولی در حوزه بانوان باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد هیات‌های ورزش استان 50 مورد در بخش آقایان و 46 مورد در بخش بانوان است، گفت: در کل 295 هیات ورزشی در استان فعال است.

خلیلی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت  هیات‌های ورزشی استان بیان کرد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، برگزاری جشنواره‌های ورزشی ، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات جام نوروز، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در هفته سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان ر ادامه به میزبانی مسابقات کشوری و باشگاهی به تعداد 39 مورد، برگزاری 4 مجمع، اعزام به مسابقات کشوری 400 مورد اشاره کرد و گفت:  همچنین در حال حاضر 314 باشگاه در استان فعال است.

وی در ادامه به حضور 20 ورزشکار از استان زنجان در مسابقات آسیایی اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 15 نفر به عنوان روزشکار و پنج نفر به عنوان مربی در این مسابقات حضور داشتند.

خلیلی با اشاره به اینکه امسال 41 ورزشکار و مربی از استان زنجان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا حضور پیدا کردند، گفت: طبق آمار در مسابقات آسیایی 17 ورزشکار با چهار مربی و برای پاراآسیایی نیز 15 ورزشکار همراه پنج مربی اعزام و نتایج خوبی نیز از سوی ورزشکاران استان کسب شد.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: نتیجه این اعزام‌ها دو مدال طلا و ۶ مدال برنز توسط ورزشکاران زنجانی در مسابقات پاراآسیایی و کسب یک مدال طلا، یک نفره و دو برنز در مسابقات آسیایی بود.

وی در ادامه به برنامه‌های استان در زمینه توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته و چندین همایش پیاده‌روی برگزار شده است اما در تلاش برای توسعه بیش از پیش ورزش هستیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر