logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۹۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
واشنگتن پست گزارش داد؛

آشوب در آمریکا، نتیجه انتخاب فردی خودشیفته و غیرعادی به عنوان رئیس‌جمهور

آشوب-در-آمریکا،-نتیجه-انتخاب-فردی-خودشیفته-و-غیرعادی-به-عنوان-رئیس‌جمهور
اقدامات و سیاست‌های جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور را با بحران‌هایی در زمینه‌های مختلف مواجه خواهد کرد.

به گزارش موج رسا آشوب در آمریکا، نتیجه انتخاب فردی خودشیفته و غیرعادی به عنوان رئیس‌جمهوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به کارنامه ترامپ طی سال ۲۰۱۸ پرداخت و نوشت: زمانی که مردم فردی ناکارآمد، خودشیفته و غیرعادی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند، تنها نتیجه این کار آشوب خواهد بود. به علت مناقشه بر سر تأمین مالی دیوار مرزی بی فایده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گفت مکزیک پول آن را پرداخت خواهد کرد، بیشتر بخش‌های دولت آمریکا تعطیل شده است. بازار‌های مالی با نوسانات و آشفتگی‌هایی مواجه شده‌اند و ترامپ و مشاورانش در حال تشدید اوضاع بحرانی هستند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در اعتراض به هوس جدید رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرد. قدرت پیشرو نظامی و اقتصادی جهان دچار مشکلاتی شده است.

 
نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: ما باید به چنین تفکران آخرالزمانی اعتراف کنیم تا شاید بتوانیم بر آن‌ها غلبه نماییم. طی بیشتر سال‌های این هزاره، شاهد امید و تجدید نظر بوده‌ایم. در حال حاضر، بررسی کامل خسارت‌هایی که ترامپ در حال وارد کردن است، کار دشواری است. ما هرگز رئیس جمهوری مانند او نداشته‌ایم؛ لذا تاریخ نمی‌تواند به ما کمکی کند. طی هفته گذشته، ترامپ یک سری اقدامات عجیب انجام داد. او پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به طور ناگهانی از خارج کردن ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از سوریه خبر داد. ترامپ ادعا کرد داعش اساسا شکست خورده است که این یکی دیگر از دروغ‌های او محسوب می‌شود.
 
در ارتباط با این موضوع بحث شده است که آیا آمریکا از همان ابتدا باید نیروهایش را به سوریه اعزام می‌کرد یا خیر، اما بحث‌های گسترده‌ای در میان کارشناسان نظامی و سیاست خارجی در این باره وجود دارد که خارج کردن ناگهانی این نیرو‌ها در حال حاضر امری غیر قابل تصور است. این اقدام- مانند بسیاری از تصمیم‌های ترامپ- نه بر اساس تحلیل، بلکه بر اساس هوس اتخاذ شده است.
 
متیس با وعده مضحک ترامپ طی کارزار انتخاباتی برای استقرار سربازان در مرز آمریکا با مکزیک موافقت کرد، اقدامی که در واقع یک توطئه شفاف برای جلب نظر پایگاه انتخاباتی اش بود. اما اقدام ترامپ در ارتباط با سوریه یک اقدام فاحش بود و متیس با انتشار نامه‌ای که در آن به ارزش‌ها و منافع آمریکا اشاره شده بود، از سمت خود استعفا کرد. او در استعفانامه خود همچنین به این موضوع اشاره کرد که اختلاف نظر‌های زیادی با رئیس جمهور آمریکا دارد. اما ترامپ زمان خارج شدن متیس از پنتاگون را از ۲۸ فوریه به اول ژانویه تغییر داد.
 
در ادامه این مطلب امده است: هفته گذشته، ترامپ همچنین توافقی را رد کرد که سبب می‌شد دولت تا ۸ فوریه تأمین مالی شود. او خواستار اختصاص پنج میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی شد، اما کنگره رقم یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری را پیشنهاد کرد. رئیس جمهور آمریکا در واقع در حال پاسخگویی به مفسران راستگرایی بود که هشدار دادند اگر ترامپ تسلیم شود، حامیانش او را نخواهند بخشید. از اینرو، ما در حال حاضر شاهد تعطیلی بخش‌هایی از دولت هستیم و هیچ گونه چشم‌اندازی برای پایان آن وجود ندارد.
 
در ادامه این مطلب به وضع اقتصادی آمریکا نیز اشاره شده  و آمده است: شاخص سهام در بازار‌های بورس با کاهش شدید مواجه شد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در مکزیک اعلام کرد اوضاع به زودی عادی خواهد شد، اما این سخنان او بار دیگر سبب کاهش ارزش سهام در بازار‌ها شد.
 
در انتهای این مطلب آمده است: قرار است به زودی نتایج چندین تحقیق اعلام شود که شامل تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در ارتباط با مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که ترامپ مطمئنا از آن انتقاد خواهد کرد. احتمالاً اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر