logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۹۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

در معرفی و شناساندن تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی ناتوان بوده ایم/ از آرمان ها، شعارها و مطالبات اولیه انقلاب،فاصله گرفته ایم

در-معرفی-و-شناساندن-تاثیرات-عمیق-انقلاب-اسلامی-ناتوان-بوده-ایم-از-آرمان-ها،-شعارها-و-مطالبات-اولیه-انقلاب،فاصله-گرفته-ایم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: گاهی نیز در معرفی و شناساندن تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی برای نسل پس از انقلاب،ناتوان بوده ایم.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی،بزرگترین انقلاب در طول تاریخ بشری است که در دهه 70 میلادی که جهان شاهد حضور دو قدرت سرمایه داری و سوسیالیستی بود و تحت تاثیر جنگ سرد،هر جامعه ای خود را وابسته به شرق یا غرب می دانست،انقلاب اسلامی با شعار نه غربی، نه شرقی،جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگی خود به دوران پختگی رسیده است و در مبادلات سیاسی جهان تاثیرگذار است،افزود:بهمن 57 یادآور بزرگترین انقلاب در طول تاریخ حیات بشری است. 

این مسئول با اشاره به اینکه بلوک شرق تنها راه رهایی را در مقابله با امپریالیسم با ظهور انقلاب ماتریالیستی می دانست،افزود: گاهی نیز در خفا موانعی برای این مسیر طراحی می شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این فضای غبارآلود انقلاب اسلامی به عنوان یک خط سوم، تمام محاسبات، تحلیل ها و نظریه ها را بی اعتبار کرد.

کرباسی ورود نهاد دین به یک امر سیاسی را یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب نشان داد که اسلام برخلاف مسیحیت و سایر ادیان رایج در جهان، توانایی ارائه و اجرای برنامه های لازم را برای مدیریت یک جامعه دارا است. 

وی با بیان اینکه بررسی کلان وضعیت جامعه ایران پس از 40 سال نشان می دهد در پاره ای از موارد،از آرمان ها، شعارها و مطالبات اولیه انقلاب،فاصله گرفته ایم،بیان داشت: گاهی نیز در معرفی و شناساندن تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی برای نسل پس از انقلاب،ناتوان بوده ایم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: چهل سالگی در فرهنگ ما نشانه پختگی، کارآمدی و بلوغ فکری است و این موضوع می تواند بهانه ای برای رجوع دوباره به آرمان های انقلاب باشد.

کرباسی برضرورت توجه جدی، برنامه ریزی دقیق و همکاری همه جانبه نهادهای دولتی به همراه جلب مشارکت گسترده آحاد جامعه با هر سلیقه ای در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: دو سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهد که از اینرو با توجه به نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی و تبیین شعارهای ابتدای انقلاب می توانیم در راستای احیا و تقویت این هویت ملی قدم های خوبی برداریم.

وی بازگشت به این هویت را دارای اثرات مثبتی عنوان کرد و گفت: بدسلیقگی در پیشبرد افکار عمومی موجب پررنگ جلوه شدن برخی از مواردی همچون رفاه اجتماعی شده است؛ اگر چه رفاه اجتماعی نیز ضروری است.

این مسئول هجوم دیدگاه های فرهنگی و ایجاد شبهه را از توطئه های دشمنان دانست و افزود: این که اسلامی اگر نظام شکل نمی گرفت، وضعیت بهتری داشتیم،برای تحت تاثیر قرار دان جامعه از سوی برخی افراد بیان می شود. 

کرباسی خاطرنشان کرد: به عنوان نهاد متولی فرهنگ و هنر، از رسانه های استان درخواست داریم تا برای جهت دهی افکار عمومی به شعارها و اهداف اولیه انقلاب فارغ از بحث شعاردهی، توجه کنند.

 وی با بیان اینکه کاهش میزان اعتماد اجتماعی و تکروی در منافع فردی در کشور بر کسی پوشیده نیست،افزود: ولی ایران بی تاثیر در معادلات جهانی نیست و این مهم را باید برای عموم مردم تبیین کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر