logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۹۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
خاطرات سردار قدرت‌الله منصوری از زبان هم‌رزمش؛

مجاهدت برای امنیت؛ از بلندی‌های کردستان تا ریگزارهای سیستان

مجاهدت-برای-امنیت؛-از-بلندی‌های-کردستان-تا-ریگزارهای-سیستان
هم‌رزم سردار منصوری گفت: از دوران دفاع مقدس قدم‌های سردار منصوری بر ارتفاعات کردستان هنوز پابرجاست و عملیات گروگان‌گیری گروه جیش الظلم با رهبری این سردار رشید ختم به خیر شد.

به گزارش موج رسا; سردار حسین ظریفی پیرامون عروج شهادت گونه سردار قدرت الله منصوری اظهار کرد: اوج ملکوتی سردار سرافزار اسلام و فرمانده مقتدر قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) را به پیشگاه مردم غیور خطه خراسان تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند روح این یار سفرکرده باهم رزمان شهید خود محشور نماید.

وی در مورد ابعاد شخصیتی سردار منصوری بیان کرد: اگر به سیره مجاهدین فی سبیل الله در قرآن، نهج‌البلاغه و روایات بنگریم، درمی‌یابیم که واقعیت‌ سیره‌ها در مورد سردار منصوری مشهود بوده است؛ نخستین ویژگی این شهید شجاعت بود، تفسیر واقعه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» و «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» کاملاً در وجود و روحیه سردار منصوری مشهود بود.

سردار ظریفی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس از ابتدای جنگ شجاعت سردار شهید اسلام کاملاً بر فرماندهان سپاه و ارتش مشهود بود، کمترین فرمانده دفاع مقدس را می‌توان نام برد که باقدرت الله منصوری آشنا نباشند.

معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی بابیان اینکه دومین ویژگی اخلاقی و بارز این شهید ولایت مداری بود، تأکید کرد: ایشان تابع فرمان‌ها رهبری و فرماندهی کل قوا بود و در بسیاری از مواقع در دوران دفاع مقدس، مناطق امنیتی کردستان و جنوب شرق کشور پس‌ازآن که نیروها را تربیت می‌کردند، ما را به ولایت مداری نیز توصیه می‌کردند؛ تأکید شهید منصوری این بود که توجه و مسیر حرکت ما، همان مسیری باشد که ولایت برایمان شاخص کرده است.

وی بابیان اینکه سومین ویژگی اخلاقی این سردار صبر و تحمل سختی‌ها و ناملایمات بود، افزود: در دوران دفاع مقدس وقتی به جبهه‌های جنوب ورود پیدا می‌کردیم، در مقاطعی که خط‌های پدافندی به لشکر ویژه شهدا تحمیل داده می‌شد، این فرمانده سخت‌ترین مواقع قبول مسئولیت می‌کرد.

فرماندهی عملیاتی که بسیاری از افراد از راهبری آن واهمه داشتند

سردار ظریفی ادامه داد: در عملیات کربلای پنج ‌در یکی از مناطق، خیلی از افراد حاضر به آن نشدند که نیروهای خود را در منطقه مستقر کنند ولی این فرمانده بزرگ این خط را پذیرفت و ما با بشکه‌های بسیار بزرگ در آن منطقه برای خود خاک‌ریز ایجاد کردیم.

قدم‌های سردار منصوری بر ارتفاعات کردستان هنوز پابرجاست

معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی با اشاره به اینکه سردار منصوری سختی‌های بسیاری در عملیات کردستان متحمل شدند، افزود: جایی از ارتفاعات کردستان وجود ندارد که بانام قدرت الله منصوری آشنایی نداشته باشند، از صخره‌ها، ارتفاعات، کوه‌ها و جنگل‌های منطقه کردستان با صفات اخلاقی و شجاعت این سردار غیور آشنا هستند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به زیردستان یکی دیگر از ویژگی‌های این فرمانده بود؛ هم به کارکنان سپاه، بسیج و نیروهای تحت کنترل توجه داشته وهم به خانواده آن‌ها دقت داشت؛ این سردار شهید جنبه‌های تربیتی را برای ما تشریح کرده و در ابعاد زندگی اجتماعی ما توجه بسیاری داشتند.

امنیت در مرزهای خراسان

سردار ظریفی بابیان اینکه فرمانده رشید سپاه اسلام خاضع و خاشع در برابر خداوند بود، بیان کرد: این صفات یادگاری آن یار سفرکرده برای ما بازماندگانی است که افتخار داریم در رکاب ولایت قدم برداشته‌ایم؛ سردار منصوری برای مسائل دفاع از مرزوبوم، کشور و انقلاب اسلامی در عرصه‌های امنیتی حدود پنج سال زحمات زیادی را در منطقه کردستان متحمل شد و حدود دو سال در قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) از مرزهای مشترک افغانستان در مجاورت سه استان خراسان مسئولیت امنیتی شهرستان‌های مرزی را عهده‌دار بودند.

معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی افزود: در دوره دفاع مقدس توفیقی نصیب بنده شده بود که نیمی از هشت سال دفاع مقدس در خدمت این فرمانده غیور و شجاع باشم؛ در بسیاری از عملیات لشکر ویژه شهدا با فرماندهی این فرمانده قوی یا در شب و روز نخست عملیات جزو یگان‌های خط‌شکن بود و یا در روز دوم و سوم در ادامه تگ‌ها ورود پیدا می‌کرد.

عملیات گروگان‌گیری گروه جیش الظلم با رهبری سردار منصوری ختم به خیر شد

وی در خصوص خاطراتی که با این شهید دارد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته گروگان‌گیری‌هایی توسط گروه جیش الظلم و گروه ریگی در منطقه سیستان و بلوچستان بسیار صورت می‌پذیرفت؛ در مقطعی که بنده در خدمت این فرمانده دلاور بودم، در حدفاصل شهرستان سرباز گروگان‌گیری صورت پذیرفت، ساعت یک و 20 دقیقه بامداد با ایشان ارتباط برقرار کردم و این فرمانده راهنمایی‌های لازم را برای بنده تبیین کردند و فرموند که چه اقداماتی انجام دهم.

سردار ظریفی ادامه داد: بر اساس اقداماتی که سردار منصوری برای بنده دستور دادند، در عمل اجرایی ساختم، بنا به گفته ایشان در تاریخ سیستان و بلوچستان این اولین عملیات گروگان‌گیری بود که با این وسعت صورت پذیرفت و گروگان‌ها سالم در اختیار خانواده خود قرار گرفتند و گروگان گیرها که در رأس آن‌ها مسئول عملیات گروه ریگی به همراه سایر اعضا که حدود 8 نفر بودند را توانستیم به درک واصل نماییم.
معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی اظهار کرد: تدابیر و سیاست‌های اتخاذی توسط این فرمانده زبانزد مردم جنوب و به‌ویژه سیستان و بلوچستان بوده است؛ ما اقداماتی را انجام می‌دادیم که امروز در خراسان امنیت بسیار پایدار و خوبی را با تدابیر این فرمانده شاهد هستیم.

هم‌رزمان سردار منصوری را در بهشت شهدا دنبال کنید

وی در مورد هم‌رزمان این شهید گفت: هم‌رزمان سردار منصوری در بهشت رضا(ع)، بهشت‌زهرا(س)، بهشت شهدای استان خوزستان، استان همدان، استان سیستان و بلوچستان و استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تدفین هستند.

سردار ظریفی ادامه داد: در مورد هم‌رزم‌هایی که مردم با آن‌ها بیشتر آشنا هستند، می‌توان به شهید شوشتری، شهید کاوه، شهید بروجردی، شهید صیاد شیرازی، شهید آب شناسان، شهید برونسی، شهید چراغچی، شهید نظر نژاد، شهید عباسی، شهید قمی، شهید ناصر ظریف، شهید محراب، شهید محمد زاده و بسیاری از شهدایی که وقتی به بهشت رضا(ع) ورود پیدا می‌کنیم همه را در کنار این فرمانده شجاع و مقتدر می‌بینیم.

معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی در پایان گفت: اعتقاد خانواده سپاه این است که روح این عزیز سفرکرده میهمان شهدا است و آن‌ها در جایگاهی که خداوند برای آن‌ها آماده کرده است بر کرسی‌ها نشسته‌اند و از ناز و نعمت‌هایی که پروردگار به مجاهدین فی سبیل الله عنایت می‌کند بهره‌مند می‌شوند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر