logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۹۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت/

بزرگداشت حافظ یا کنسرت؟

بزرگداشت-حافظ-یا-کنسرت؟

این رزوها برگزاری بزرگداشت روز حافظ حواشی را با خود به همراه داشته به طوری که این حواشی به رسانه‌ها نیز منتقل شده است.

به گزارش موج رسا; این رزوها برگزاری بزرگداشت روز حافظ حواشی را با خود به همراه داشته به طوری که این حواشی به رسانه‌ها نیز منتقل شده است.

بزرگداشت حافظ داستانی است که سر درازی دارد. ۲۵ آذر ماه ۹۷ دانشگاه زنجان قرار است میزبان برنامه ای با عنوان بزرگداشت حافظ باشد اما این مراسم به قدری حاشیه داشته است که هر چه بگوییم کم است از حواشی آن، که یک به یک آن ها را بررسی خواهیم کرد:

1- زمان برگزاری این برنامه ۲۵ آذر ماه در نظر گرفته شده است اما چرا ۲۵ آذر؟؟ مگر در تقویم رسمی کشور ۲۰ مهر ماه روز بزرگداشت حافظ نیست؟؟ اخیرا دکتر عبدالله فرجی مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس گفته است که "ابتدا قرار بود این برنامه ۲۸ آبان ماه برگزار شود" ( که این مطلب هم ابهامات ذهن مخاطبان را دو چندان می کند) و از آنجایی که متولی برگزاری این برنامه انجمن فرهنگ و سیاست نتوانست در موعد مقرر این برنامه را برگزار نماید در خواست تغیر تاریخ این برنامه به ۲۶ آذر را کرد که هیات نظارت بر تشکل های اسلامی با توجه به ایام شهادت حضرت معصومه (س) با برگزاری آن در ۲۵ آذر ماه موافقت نمود و باز هم سوالی دیگر که چرا ایام شهادت می خواستند برنامه ی موسیقی اجرا کنند؟ مگر همین انجمن در برنامه دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، به دلیل اینکه در این روز شهید داده ایم مخالف اجرای استند آپ برای دانشجو نبوده است؟؟ حال چگونه درخواست اجرای موسیقی در ایام شهادت را داده است؟؟

2- بنا بر گفته‌ی علی سپهری روابط عمومی دانشگاه زنجان درخواست انجمن فرهنگ و سیاست مبنی بر برگزاری بزرگداشت حافظ با سخنرانی دکتر علی اصغر ارجی و علیرضا علیخانی و اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی استاد حسین بهزادی نیا بوده است و نه اجرای کنسرت و تبلیغ آن در فضای مجازی و پیج شخصی آقای قمصری مبنی بر کنسرت و... .

با توجه به مستندات ارائه شده و مصاحبه مسئولین دانشگاه متوجه این مسئله شدیم که حتی اسم علی قمصری در مصوبات دانشگاه موجود نمی باشد ولی بر خلاف این نظر عبدالله فرجی مدیر فرهنگی دانشگاه در مصاحبه ای با خبر نگاری فارس ادعا نموده است که برنامه علی قمصری بخشی از برنامه روز حافظ بوده است واین یک دوگانگی از سمت مسئولین است که باید پاسخگو باشند.

با وجود همه این مسائل سوالاتی مطرح می شود که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد که چگونه مسئولین فرهنگی دانشگاه اجازه‌ی تبلیغ این برنامه در سطح دانشگاه را داده اند ؟؟آیا پس از دو هفته از بلیط فروشی این برنامه و تبلیغات گسترده آن در فضای مجازی و علی الخصوص کانال فرهنگی وکانال دانشگاه زنجان،چطور متوجه تخلف به این بزرگی نشده اند و حتی آن را تبلیغ نموده اند؟؟

3- تخلف و قانون شکنی انجمن فرهنگ و سیاست که عامل همه این حواشی بوده است نباید بدون غرض بوده باشد چرا که با توجه به تحقیقات میدانی به عمل آمده اعضای شورای مرکزی این انجمن به خوبی از قوانین حاکم بر دانشگاه و جامعه با خبر بوده اند به طوری که در برنامه ها و نشریات خود مکررا قانون اساسی و حتی در ترم گذشته با آگاهی به قوانین دانشگاه خواستار تغییر برخی از قوانین بوده اند پس می شود احتمال داد که این تخلف با آگاهی کامل انجام پذیرفته است و در پس این برنامه بزرگداشت اتفاقاتی بوده است که تا شفاف سازی از سمت دانشگاه صورت نگیرد با قاطعیت نمی شود نظری درباره‌ی دست های پشت پرده داد.

4- اظهار نظرات علی قمصری در پیج اینستاگرامی‌اش هم فضای بیگانه با مطالب فوق الذکر نداشته چرا که لغو شدن برنامه‌ی خود را شادی مدیر دانشگاه می داند و با انجام نظر سنجی در پیج خود مدعی شده است که از امکان اتفاق افتادن این حوادث در دانشگاه، در روز های آتی جلوگیری کرده است و به نشانه اعتراض در روز برنامه به صورت رایگان و به تنهایی می‌خواهد کنسرت اجرا کند که در صورت مختلط نبودن سالن نیز در اتاق کوچکی اجرا خواهد کرد.

آیا به واقع اگر دانشگاه مجوز اجرای کنسرت نداده است چرا علی قمصری تاکید برای اجرای کنسرت دارد؟؟

حال فقط باید منتظر ماند و دید که آیا دانشگاه و مسئولین فرهنگی دانشگاه اجازه حضور این فرد در دانشگاه را خواهند داد یا نه؟؟

و باز هم می رسیم به همان حرف اول که " این قصه سر دراز دارد. "

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر