logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۹۱۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سازمان جمعیت هلال‌احمر خبرداد

افتتاح 40 پروژه بزرگ هلال احمر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

افتتاح-40-پروژه-بزرگ-هلال-احمر-همزمان-با-چهلمین-سالگرد-پیروزی-انقلاب

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جمعیت هلال‌احمر، از افتتاح چهل پروژه بزرگ در سطح کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش موج رسا; بهرام غیبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محور اصلی توسعه منابع انسانی و سرمایه اصلی هر سازمانی، سرمایه انسانی آن سازمان است. با توجه به وظایف ذاتی که جمعیت هلال‌احمر در بحران‌ها و حوادث بر عهده دارد، نیروهای جمعیت همیشه باید آماده به ارائه خدمت باشند. طی سال‌های گذشته نیز حوادثی مثل زلزله کرمانشاه، معدن یورت گلستان، سقوط هواپیما، کشتی سانچی نشان داد که امدادگران همیشه برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان آماده باشند.

این مسئول ادامه داد: بر همین مبنا، برنامه حوزه منابع انسانی در استان‌ها، ایجاد انگیزه بین کارکنان جمعیت و رسیدگی به امور رفاهی این قشر است. در حوزه استخدام نیز طراحی جدیدی برای امدادگران، نجات‌گران، جوانان و داوطلبانی که دارای سه سال سابقه فعالیت در جمعیت هستند در نظر گرفته شده است؛ در واقع هدف اصلی این است که همه استخدام‌های جمعیت از بین این افراد صورت بگیرد.

 وی با تاکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر، نهاد خاصی است و ورود به آن باید از ورطه داوطلبی باشد، افزود: عده‌ای از دوران نوجوانی و جوانی به جمعیت هلال‌احمر می‌پیوندند. از این‌رو در طراحی جدید برای استخدام، افراد با سابقه فعالیت و در قالب برنامه‌های مشخصی در جمعیت انتخاب می‌شوند.

 غیبی تصریح کرد: سعی می‌کنیم پروژه سینمای زنجان تا بهمن‌ماه امسال افتتاح شود. همچنین 31 مرکز جامع توانبخشی در 31 مرکز استان تا 22 بهمن با عنوان کمک به محرومان و افراد کم‌توان که در جامعه هستند و حامی خاصی ندارند افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در حوزه فناوری اطلاعات برای این‌که بهتر و سریع‌تر در حوادث حضور بیابیم از فناوری‌های نوین و نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنیم تا با ابزار کامل در کم‌ترین زمان ممکن خدمت‌رسانی کنیم. این برنامه‌ها در قالب تیم‌های واکنش‌سریع اجرایی می‌شود تا در مواقع بحرانی، زمان طلایی از دست نرود.

 وی با بیان این‌که هفته گذشته، سنتر بیمارستان خیریه نورافشان راه‌اندازی شد، یادآور شد: مرکز نورافشان، سنتر 31 مرکز جامع توانبخشی در سطح کشور خواهد شد و از توانایی بستری 100 معلول حرکتی جسمی برخوردار است.

 غیبی با بیان این‌که امسال برای آموزش کارکنان، 8 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و آموزش‌ها به دو صورت منطقه‌ای و استانی ارائه می‌شود، افزود: داروخانه‌های هلال‌احمر، واحدهای خودگردان تلقی می‌شود و با توجه به این‌که نیازهای دارویی هر استان متفاوت است، نیازها در قالب کمیته توسعه مدیریت دارویی با ریاست مدیرعامل هر استان احصا شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 این مسئول افزود: متولی امر داروخانه در کشور، وزارت بهداشت است و جمعیت به عنوان نهاد غیردولتی کمک می‌کند. چون در مواقع جنگ و بحران، جمعیت هلال‌احمر به عنوان سازمان غیردولتی و خارج از سیستم دولتی داروهای فوریتی را وارد کشور می‌کند.

معاون سازمان جمعت هلال‌احمر همچنین با بیان این‌که هدف جمعیت این است که طی پنج سال آینده، در هیچ استانی پایگاه کانکسی نداشته باشیم، یادآور شد: در کرمانشاه دولت و مردم تمام‌قد از هلال‌احمر حمایت و مردم حدود 65 میلیارد تومان کمک نقدی به حساب هلال احمر واریز کردند. هلال‌احمر نیز این مبلغ را بین 30 هزار خانوار آسیب‌دیده قطعی توزیع کرد.

 غیبی خاطرنشان کرد: استان زنجان شاه‌راه حیاتی چند استان است و پیش‌بینی‌هایی که جمعیت هلال‌احمر به عنوان مجتمع امدادی شمال‌غرب کشور تدارک دیده است، می‌طلبد که انبارها به طور ویژه حمایت شود. در قضیه کرمانشاه با همه موجودی انبارهای کشور به یاری کرمانشاهی‌ها شتافتیم و تضمینی نیست که در سایر استان‌ها چنین مشکلی پیش نیاد. از این‌رو دولت حمایت می‌کند تا انبارها به حالت سابق برگردد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر