logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۹۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان مطرح کرد؛

فرهنگ سازی راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی/ خانه جوان در همه شهرستان های زنجان راه اندازی می شود

فرهنگ-سازی-راهکار-پیشگیری-از-آسیب-های-اجتماعی-خانه-جوان-در-همه-شهرستان-های-زنجان-راه-اندازی-می-شود

استاندار زنجان گفت: فرهنگ سازی راهکار پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد است.

به گزارش موج رسا;فتح الله حقیقی امروز  در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان، اظهار داشت:موضوعات حوزه اجتماعی نیازمند بهره گیری از علم آمار و تعاریف صحیح از مسائل اجتماعی است تا با اطلاعات درست تحلیل و ارزیابی مطلوبی انجام شود.

وی با اشاره به ویژگی های شاخص استان زنجان،خاطرنشان کرد: زنجان در برخورداری از هئیت های مذهبی فعال، سازمان های مردم نهاد و فعالیت های مذهبی الگوی سایر استان ها محسوب می شود.

این مقام مسئول زنجان را در زمینه اعتیاد، یکی از پاک ترین استان های کشور برشمرد و افزود: در چنین استانی انتظار می رود آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خشونت و طلاق در سطح پایینی قرار گیرد.

استاندار زنجان برضرورت توجه به آسیب های اجتماعی به صورت ویژه تاکید کرد و گفت: باید با جذب اعتبارات کشوری، طرح های مقابله ای برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

حقیقی فرهنگ سازی را راهکار پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد عنوان کرد و گفت: نمی توان تنها تکیه بر اعتبارات دولتی و یا استفاده از توان نیروهای امنیتی و قضایی آسیب ها را کاهش داد بلکه در این زمینه به نهادینه کردن ارزش ها نیازمندیم.

استاندار زنجان افزایش سرانه مطالعه،وجود سرمایه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد را از ثروت های مهم استان برشمرد و افزود: باید از توان این سرمایه های اجتماع،به نحو شایسته ای استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالان سمن ها، خوش فکر و بدون وابستگی های سیاسی و اقتصادی هستند که بدون هیچ گونه چشم‌داشتی خدمات ارائه می کنند، که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

استاندار زنجان  پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی، ارتقای سرانه ورزشی در استان را ضروری دانست و گفت: اجرای طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت، فعال‌تر کردن اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه ورز در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی از راه اندازی خانه جوان تا پایان سال جاری در تمامی شهرستان ها خبرداد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر