logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۹۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو هیئت امنای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان:

نیازمند مساعدت شورا و شهرداری زنجان برای توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) هستیم/ اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 450 میلیارد تومان است

نیازمند-مساعدت-شورا-و-شهرداری-زنجان-برای-توسعه-بیمارستان-ولیعصر(عج)-هستیم-اعتبار-مورد-نیاز-برای-این-پروژه-450-میلیارد-تومان-است

عضو هیئت امنای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان گفت: نیازمند مساعدت شورا و شهرداری زنجان برای توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) هستیم.

به گزارش موج رسا; محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در جلسه بررسی مسائل مربوط به توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان با بیان اینکه طرح توسعه این بیمارستان با پیشنهاد قاضی زاده هاشمی و استاندار وقت زنجان در لیست پروژه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفت، اظهار کرد: شرکت جهاد توسعه که توانایی مالی و فنی را برای اجرا این پروژه داشت پس از مطالعات اولیه انصراف داد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری یونان و کره جنوبی نیز به این عنوان که این پروژه توجیه اقتصادی ندارد از عقد قرارداد منصرف شدند.

وی افزود: بعد از این انصراف‌ها در سال 95 شرکت جهاد نصر با پیشنهاد هیئت مدیره و تایید مسئولان استانی از جمله امام جمعه، استاندار و شهردار وقت و شورای شهر برای اجرا این پروژه اعلام آمادگی کرد.

عضو هیئت امنای بیمارستان ولیصعر(عج) زنجان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که براساس آن مقرر شد تا نسبت به ارائه طرح و مشارکت در ساخت اراضی سایت 5 هکتاری ضلع جنوبی بیمارستان و احداث بیمارستان 400 تختخوابی اقدام شود.

وی با بیان اینکه عملیات آماده‌سازی سایت 5 هکتاری شامل تفکیک سایت، احداث، خیابان 20 متری ضلع شمالی، سایت و تعریض خیابان شرقی بیمارستان از 10 متر به 24 متر با عقب نشینی 14 متری از اراضی بیمارستان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: مراحل مطالعه و طراحی جابه‌جایی خط انتقال 63 کیلووات موجود در داخل اراضی بیمارستان توسط مهندسین مشاور انجام و نقشه مسیر جایگزین در محوطه بیمارستان تهیه شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه کاربری مسکونی طرح 24 هزار و 336 متر مربع است، ادامه داد: مساحت بخش تجاری 644 مترمربع مساحت قسمت تجاری و خدماتی دارای 9 هزار و 977 متر مربع و معابر داخلی نیز 15 هزار و 53 متر مربع است.

وی با بیان اینکه در سایت پنج هکتاری 74 قطعه مسکونی، دو مورد تجاری و یک مورد تجاری خدماتی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: جمع کل مساحت عرصه 5 هزار متر مربع است که شامل 135 هزار و 841 متر مربع زیربناست.

عضو هیئت امنای بیمارستان ولیصعر(عج) زنجان ‏با اشاره به اینکه طبق نظر شورا و شهرداری زنجان قرار است 52 میلیارد تومان برای ضلع جنوبی عوارض اخذ شود، تصریح کرد: با این کار می‌خواهند کمک کنند تا شهرداری 52 میلیارد تومان درآمد داشته باشد در حالی که ما به مساعدت نیاز داریم.

وی با بیان اینکه طبق گفته معاون وزیر بهداشت هزینه تجهیز هر تخت بیمارستانی در سال 95 حدود 500 میلیون بود، اظهار کرد: این درحالی است که امروز این هزینه به بالای یک میلیارد رسیده است.

نهاوندی پور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 450 میلیارد تومان است.

سجاد خدایی نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با ‏بیان اینکه این ادعا که شورا در خصوص مسائل مربوط به توسعه بیمارستان ‏ولیعصر(عج) کاری نکرده بی‌انصافی است، اظهار کرد: در بخش مربوط به درمان هیچ ‏پولی اخذ نخواهد شد.‏

وی با اشاره به مستقر بودن مطب پزشکان در سطح شهر عنوان کرد: نظر شورا این است ‏که مطب پزشکان به قطعات پایین این بیمارستان منتقل شود.‏

نایب رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه در خصوص بخش مربوط به تجاری سازی ‏و درآمدزایی نظر ما این است که مانند افراد دیگر با این موضوع برخورد شود، گفت: با ‏این کار بخشی از درآمد شهرداری نیز تامین خواهد شد.‏

وی با اشاره به اینکه اهتمام شورا و شهرداری کمک به این موضوع است، خاطرنشان ‏کرد: شهرداری زنجان این آمادگی را دارد که متولی احداث بخش تجاری و مسکونی شود.‏

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر