logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۹۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در هشت ماهه سال جاری انجام شد؛

ثبت 110 میلیون تردد در جاده های استان زنجان/40 نقطه حادثه خیز زنجان آشکار سازی می شود

ثبت-110-میلیون-تردد-در-جاده-های-استان-زنجان-40-نقطه-حادثه-خیز-زنجان-آشکار-سازی-می-شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در هشت ماه سال جاری 110 میلیون تردد در جاده های استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به 26 آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل،اظهار داشت: 200 کیلومتر آزاد راه،113 کیلومتر بزرگ راه و 342 کیلومتر راه اصلی،974 راه فرعی و 4 هزار و 211 راه روستایی در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت 21 مجتمع خدماتی در استان زنجان، افزود: سهم خوبی در این زمینه داریم.

این مسئول بیان داشت: 82 درصد راه های روستایی استان زنجان آسفالته است که با برنامه ریزی های انجام شده به 100 درصد می رسد و یکی از وظایف و برنامه های ما در بخش راه استان، آسفالته کردن راه های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نگهداری سرمایه های موجود – راه ها - را از جمله برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 690 کیلومتر خط کشی سرد و گرم شد و در هشت ماهه سال جاری هزار و 590 کیلومتر عملیات انجام شده است.

علی اکبری با بیان اینکه قرارداد 200 کیلیومتر بلوک مفصلی منعقد شده است که از عوارضی زنجان آغاز شده است، افزود:  از 70 نقطه حادثه خیز استان زنجان 40 نقطه آشکارسازی می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی در زمینه راهداری زمستانی،خاطرنشان کرد: از 15 آذر ماه تا پایان فروردین عملیات راهداری مستمر انجام می شود که در استان زنجان از اول آذر ماه آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت 450 نیرو در 29 راهدارخانه به ویژه نقاط برفگیر، افزود: نگهداری ابنیه فنی از فعالیت های مهم این اداره کل محسوب می شود که در این زمینه کارهای مهمی به ویژه حذف و اصلاح نقاط حادثه خیر، تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و کوچک انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اجرای سیستم های هوشمند حمل و نقل و جاده ای، خاطرنشان کرد: در مبادی و پایانه ها ناوگان کنترل می شوند.

علی اکبری یادآور شد: نرخ جریان تردد تا پایان هشت ماه 262 وسیله نقلیه در ساعت بوده است و 74 دستگاه تردد شمار در راه های استان نصب شده است.

وی گفت: 32 سامانه ثبت تخلف در راه های استان زنجان ثبت شده است که از قابلیت های این سامانه،پلاک خوانی است.

این مسئول با بیان اینکه در هشت ماه سال جاری 110 میلیون تردد در جاده های استان زنجان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تخلفات ثبت شده در جاده ها نیز زیر یک درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تعمیر و نگهداری ساختمان های اداری، پاسگاه های پلیس راه و احداث پاسگاه های جدید را از برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: پاسگاه های جدید در سال جاری احداث شده است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری شاهد افزایش تلفات در جاده های استان زنجان هستیم  و این میزان 167 نفر بوده است.

وی ادامه داد: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها از جمله فعالیت های این اداره کل محسوب می شود که در برنامه سال جاری 25 مدرسه ایمن سازی می شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت دو باب شرکت حمل و نقل بین المللی،افزود: 79 شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: سه پایانه بار فعال در استان زنجان وجود دارد که 7 میلیون و 352 تن کالا در سال گذشته جابه جا شده است که این رقم در سال جاری 4 میلیون و 617 هزار تن کالا بوده است.

علی اکبری با اشاره به ظرفیت های استان در بخش تولید و صنعت، بیان داشت: هر چه این ظرفیت افزایش یابد، بخش حمل و نقل رونق بیشتری می یابد.

وی تعداد ناوگان استان زنجان را 4 هزار و 491 دستگاه عنوان کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان باری استان در حال حاضر نزدیک به 17 سال است.

این مسئول ادامه داد: معضل اصلی در زمینه رانندگان،تامین لاستیک ناوگان در بخش مسافر و کالا است که قیمت به شدت افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری 942 هزار نفر مسافر در استان زنجان جابه جا شده است، افزود: در بخش سفر و مسافر نسبت به سال گذشته کاهش وجود دارد و در بخش تاسیس سرکت ها سه شعبه افزایش پیدا کرده است و یک پایانه مسافری نیز اضافه شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر