logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۹۰۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

افزایش 15 درصدی تولید عسل در استان زنجان/ 2 هزار و 252 زنبورستان در استان زنجان فعال است

افزایش-15-درصدی-تولید-عسل-در-استان-زنجان-2-هزار-و-252-زنبورستان-در-استان-زنجان-فعال-است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش میزان تولید عسل در استان زنجان گفت: امسال میزان تولید عسل در استان زنجان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافت.

سید محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از جمله استانهای مستعد در پرورش زنبور عسل است اظهار کرد: شرایط آب هوایی استان زنجان برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری زنبورستانهای فعال در استان زنجان افزود: طرح آمارگیری از 14 مهر ماه توسط 140 نفر کارشناسان جهاد کشاورزی تا سوم آبان ماه در سطح استان زنجان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان در سطح استان زنجان 2 هزار و 252 زنبورستان فعال وجود دارد خاطر نشان کرد: در این زنبورستانها یک هزار و 733 نفر مشغل به کار هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شغل اصلی 870 نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری 111 هزار و 691 کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 270 کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

وی با اشاره به رشد بیش از 15 درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و 77 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می دهد شهرستان زنجان با 393 تن بیشترین و شهرستان ایجرود با 31 تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: عمده نژادهای زنبور عسلی كه در استان زنجان پرورش داده می شود نژاد  مدا « Meda »  و نژادهاي بومي است و طی سال هاي اخير نژادهاي اصلاح شده از جمله كارنيولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر