logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۹۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی:

دولت توانایی افزایش حقوق را ندارد/ کارهای غیر کارشناسی،مشکلات را به ابر چالش تبدیل می کند

دولت-توانایی-افزایش-حقوق-را-ندارد-کارهای-غیر-کارشناسی،مشکلات-را-به-ابر-چالش-تبدیل-می-کند

کارشناس اقتصادی گفت: اگر خوشبین باشیم که دولت کاری در زمینه افزایش حقوق ها انجام دهد،باید گفت این توانایی در دولت وجود ندارد.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، در پاسخ به سئوالی در خصوص افزایش حقوق کارمندان،ضرورت ها و نیازها، اظهار داشت: نیازی که حقوق بگیران به افزایش حقوق دارند، نسبت به تورم با فاصله زیادی مواجه است.

وی با بیان اینکه دولت در کشور ایران بزرگ است و دارای حدود 2 میلیون و 345 هزار کارمند است، افزود: اگر مابقی نیروها را نیز در نظر بگیریم که از دولت حقوق نمی گیرند،این تعداد به حدود 16 هزار نفر می رسد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر خوشبین باشیم که دولت کاری در زمینه افزایش حقوق ها انجام دهد،باید گفت این توانایی در دولت وجود ندارد.

محمودی اصل با اشاره به اینکه در قانون بودجه دولت 106 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان خدمات کشوری در نظر گرفته است، افزود: 98 هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به صندوق های بازنشستگی در قانون دیده شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای افزایش حقوق کارمندان و از طرف دیگر مصلحت باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: فاصله بین قدرت خرید مردم و قدرت دولت بسیار زیاد است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نیازهای مردم با افزایش حقوق پوشش داده نمی شود بلکه این افزایش آسیب زا نیز هست، ادامه داد: اگر صرفا به دنبال افزایش حقوق باشیم با کندی عملی که سیستم ها به ویژه دولت با آن مواجه هستند، تورم مضاعفی به کشور تحمیل می شود.

محمودی اصل با بیان اینکه نباید همانند برخی کشورها که با افزایش مداوم یارانه و حقوق دور تسلسل افزایش قیمت ها را طی می کنند،در کشور عمل کنیم، افزود: اگر تورم را کنترل نکنیم افزایش حقوق نمی تواند کاری انجام دهد،حداکثر توانایی دولت،افزایش 20 درصدی حقوق است.

وی برضرورت چابک سازی قوای سه گانه تاکید کرد و گفت: به این دلیل که توان افزایش حقوق نداریم باید قوا چابک شوند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت برای سال 98 در لایحه به صورت متوسط 20 درصد پیش بینی کرده است،گفت: این در حالی است که در تورم نقطه به نقطه در حال عبور از 40 درصد است.

محمودی یادآور شد: اینکه یک جمله ای نوشته شود و دولت مکلف شود، کافی نیست و نباید با کارهای غیر کارشناسی ،مشکلات را به چالش و ابر چالش تبدیل کنیم.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر