logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۹۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سی‌ان‌ان منتشر کرد:

متن کامل فایل صوتی آخرین لحظات زندگی خاشقجی

متن-کامل-فایل-صوتی-آخرین-لحظات-زندگی-خاشقجی

سی‌ان‌ان متن کامل فایل صوتی لحظات دردناک دست و پنجه نرم کردن روزنامه‌نگار منتقد سعودی با مرگ در کنسولگری عربستان در استانبول را منتشر کرد.

به گزارش موج رسا; شبکه خبری سی‌ان‌ان، متن کامل فایل صوتی لحظات دردناک دست و پنجه نرم کردن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی با مرگ در کنسولگری عربستان در استانبول را منتشر کرد.

 
سی‌ان‌ان می‌گوید این متن را منبع مطلعی که در جریان جزئیات جلسه تحقیقات سنا درباره قتل خاشقجی قرار گرفته و متن کامل ترجمه شده فایل صوتی قتل او را شنیده در اختیار آن قرار داده است.
 
طبق اظهارات این منبع، «نمی‌توانم نفس بکشم» آخرین جمله‌ای است که خاشقجی در لحظات پایانی زندگی خود سه بار آن را با التماس خطاب به جوخه ترور به زبان آورده است.
 
صدای بریدن جسد با اره برقی و صدای فردی که از دیگران می‌خواهد مانند او هدفون به گوش بگذارند و هنگام قطعه قطعه کردن جسد موسیقی گوش کنند نیز به وضوح در متن فایل صوتی منتشر شده، مشخص است.
 
سی‌ان‌ان می‌گوید متنی که از طریق منبع مذکور به آن دست یافته مربوط به همان فایلی است که ترکیه در اختیار سازمان سیا قرار داده و این سازمان نیز آن را با برخی سناتور‌های آمریکایی به اشتراک گذاشته است.
 
طبق گزارش سی‌ان‌ان، محتویات این فایل صوتی نشان می‌دهد ادعای ریاض درباره از قبل برنامه‌ریزی نشده بودن قتل خاشقجی کاملا نادرست است.
 
منبع مطلعِ سی‌ان‌ان که شخصا فایل صوتی آخرین لحظات دردناک زندگی خاشقجی را شنیده در این باره گفته است: محتوای این فایل نشان می‌دهد که قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در روز دوم اکتبر (دهه مهرماه) نه یک اتفاق بلکه یک نقشه از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.
 
بر اساس اظهارات این منبع، آخرین جملاتی که در این فایل صوتی از زبان خاشقجی شنیده می‌شود این است که در میان التماس‌های مکرر، سه مرتبه به افرادی که او را حلقه کرده‌اند می‌گوید "نمی‌توانم نفس بکشم" و بعد از آن دیگر هیچ صدایی از او شنیده نمی‌شود.
 
پس از آن در حالیکه صدای اره برقی به وضوح به گوش می‌رسد، یکی از اعضای تیم ترور به دیگران توصیه می‌کند موقع مثله کردن او به موسیقی گوش کنند.
 
همچنین در خلال قطعه قطعه کردن جسد، صدای چند تماس تلفنی شنیده می‌شود که مقامات ترکیه‌ای معتقدند این تماس‌ها با افرادی در ریاض صورت گرفته‌اند. در این تماس‌ها، یک نفر از اعضای تیم ترور خاشقجی از داخل کنسولگری، فرد دیگری را در پشت خط در جریان جزئیات کار قرار می‌دهد.
 
سی‌ان‌ان می‌گوید افشای محتوای کامل فایل صوتی قتل خاشقجی مطمئنا فشارها را بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که همچنان مُصر است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را از پرونده قتل جدا کند، افزایش خواهد داد.
 
گزیده‌ای از متن فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی
 
طبق گزارش سی‌ان‌ان، فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی از لحظه ورود او به کنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم اکتبر (دهم مهرماه) حوالی ظهر آغاز می‌شود. 
 
خاشقجی برای دریافت اسنادی که برای ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای به آنها نیاز داشت به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، اما طبق آنچه در متن فایل صوتی مربوط به لحظه قتل او آمده، او خیلی زود متوجه می‌شود که وضعیت آنطوری نیست که انتظار آن را داشت.
 
او پس از ورود به کنسولگری با فردی روبرو می‌شود که از قبل او را می‌شناخته است و به همین دلیل از او می‌پرسد که او آنجا (در کنسولگری) چه کار می‌کند؟! طبق فایل صوتی موجود، این فرد «ماهر عبدالعزیز مطرب» بوده که خاشقجی برای مدتی با او در سفارت عربستان در لندن همکار بوده است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر