logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۹۰۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دانشجوی انقلابی باید مجهز به تقوای علمی و سیاسی باشد/حامیان حقوق بشر در مقابل کشتار مردم یمن روزه سکوت گرفته اند

-دانشجوی-انقلابی-باید-مجهز-به-تقوای-علمی-و-سیاسی-باشد-حامیان-حقوق-بشر-در-مقابل-کشتار-مردم-یمن-روزه-سکوت-گرفته-اند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دانشجوی انقلابی باید هم تقوای علمی و هم تقوای سیاسی داشته باشد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند:" دانشجویان ذخایر نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی داشته و حرکات جنبش دانشجویی با ماهیت استبداد ستیزی، استعمار ستیزی از سال ۱۳۳۲ آغاز شد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اعتماد بیش از حد مصدق به آمریکا و شکل گیری اتحاد آمریکا و انگلیس علیه ایران، افزود: این موضوع موجب سرنگونی مصدق شد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد:برخی ها امروز معتقدند مشکلات ما با آمریکا به دلیل برخی اعتقادات دینی است در حالی که دولت مصدق دینی نبود و به آمریکا هم اعتماد داشت،اما در مقابل کودتای آمریکایی شکست خورد.

وی با اشاره به روند حرکات دانشجویی تا در سفر نیکسون به ایران،ادامه داد: این حرکات موجب کشتار آنها توسط رژیم پهلوی شد اما مانعی برای جنبش دانشجویی نبود.

امام جمعه زنجان برضرورت ادامه حرکات جنبش دانشجویی با شناخت اهداف نظام، انقلاب و پایبندی به نظام و انقلاب تاکید کرد و گفت: دانشجوی انقلابی باید هم تقوای علمی و هم تقوای سیاسی داشته باشد.  آیت‌الله خاتمی به ۱۸ آذر سالروز ارتحال حاج سید رضا گلپایگانی اشاره کرد و گفت: این مجاهد نستوه سال ‌ها برای  دین و پیروزی انقلاب تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به  سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط انگلیس،بیان داشت: انگلیس با اشغال فلسطین،حکومت نامشروع صهیونیستی را بنا نهاد.  وی مقاومت در برابر دشمن را هزینه دار عنوان کرد و گفت: هر چه مقاومت کنیم، عزت و سرافرازی به همراه دارد.

آیت‌الله خاتمی پیروزی در هشت سال دوران دفاع مقدس را مدیون مقاومت در برابر دشمن عنوان کرد و افزود: ضروری است در مقابل دشمنان امروز هم مقاومت پیشه کنیم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای فرهنگی،این شورا ترسیم‌ کننده راه انقلاب در عرصه فرهنگی عنوان کرد.

خطیب جمعه زنجان تصویب سند حقوق بشر در سازمان ملل را یادآور شدو گفت: امروز حقوق بشر به عنوان ابزاری در دستان ابرقدرت ها تا برای سلطه به دیگر کشورها استفاده کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ناآرامی ‌های فرانسه تصریح کرد:اگر یک دهم این اتفاقات در یک کشور اسلامی بروز می کرد، گوش جهان را کر کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزاران نفر از مردم یمن کشته و آواره می شوند،اما صدایی از کشورهای حامی حقوق بشر بلند نمی ‌شود.

آیت‌الله خاتمی به برگزاری اجلاس سراسری نماز در سمنان اشاره کرد و گفت: اگر والدین به نماز اهمیت دهند فرزندان نیز به نماز گرایش داشته و نمازخوان می شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر