logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۹۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر عنوان شد؛

داوطلبان سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر هستند/آسیب های اجتماعی از چالش های امروز جامعه

داوطلبان-سرمایه-های-اجتماعی-جمعیت-هلال-احمر-هستند-آسیب-های-اجتماعی-از-چالش-های-امروز-جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: داوطلبان سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر محسوب می شوند که کمک حال مردم در شرایط سخت هستند.

به گزارش موج رسا; با برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه در زنجان، از خیرین نمونه و داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر استان زنجان  تقدیر شد.

این مراسم با حضور فرماندار زنجان، فرماندهان نیروهای انتظامی، فرماندهی پلیس راهور استان، معاون فرهنگی شهرداری زنجان، اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان و جمعی از داوطلبان خیر و نیکوکار هلال احمر  برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این آیین، با گرامیداشت روز جهانی داوطلبان و هفته نکوداشت خدمات داوطلبانه،اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر بهترین الگو برای نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری، از خودگذشتگی و فداکاری در جامعه هستند.

شهرام میرزایی داوطلبان را سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر دانست و افزود: این جمعیت افتخار دارد از ظرفیت ها و توانمندی های فکری، مشاوره ای، فنی، مالی و تخصصی داوطلبان خود استفاده بهینه نماید و آن را در راستای تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت به کارگیرد.

وی گفت:جمعیت هلال احمر به دلیل مردم نهاد بودن همیشه در کنار مردم بوده و با توجه به رسالت ذاتی که دارد زمینه مشارکت مردم را در حل مشکلات نیازمندان فراهم کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اولین قشری که همیشه در خط مقدم فعالیت های جمعیت هلال احمر بوده داوطلبان هستند که بعنوان حلقه وصل بین توانمندان و نیازمندان عمل می کنند و خوشبختانه همه اقشار استان زنجان  دارای روحیه ایثارگری هستند.

"رضا عسگری"فرماندار زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: رمز ماندگاری جمعیت هلال‌احمر به عنوان مجموعه‌ای جهانی به واسطه خدماتی است که در سخت‌ترین شرایط به بشریت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی که عظمت مصیبت وارد شده بر افراد غیرقابل تحمل است، حضور نیروهای داوطلب غم مردم را می کاهد، افزود: داوطلبان محبت‌های خود را بی‌دریغ ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب از نظر مالی کم‌ترین چشم‌داشتی ندارند اما همه مسئولان باید قدردان خدمات ارزنده آن‌ها باشند.

فرماندار شهرستان زنجان یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز را آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از این آسیب‌ها به دلیل عدم توجه افراد به مهارت‌های زندگی، ناتوانی در برقراری ارتباطات مناسب است.

وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که هر جا خود مردم، داوطلبانه وارد میدان شده و احساس مسئولیت کرده‌اند، نتایج بسیار مطلوبی به دست آمده است.

گفتنی است: در این مراسم از خدمات ارزنده و ارزشمند  50 نفر از داوطلبان فعال شعب استان با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر