logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۹۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌:

زنجان جزو استانهای مستعد در توسعه نیروگاههای خورشیدی است/ حمایت از سرمایه گذاران نیروگاه برق در قالب طرح خريد تضميني 20 ساله

زنجان-جزو-استانهای-مستعد-در-توسعه-نیروگاههای-خورشیدی-است-حمایت-از-سرمایه-گذاران-نیروگاه-برق-در-قالب-طرح-خريد-تضميني-20-ساله-

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ با اشاره به استفاده انرژی خورشیدی در زنجان گفت: زنجان جزو استانهای مستعد جهت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: خورشيد يكي از مهمترين منابع انرژي تجديدپذير و پاك بوده و زنجان در زمره استانهاي مستعد و با پتانسيل بالا براي استفاده از اين انرژي خدادادي به شمار مي‌رود.

وی تصریح کرد: مناطق مختلف استان زنجان داراي روزهاي آفتابي خوب و با دماي متعادل هستند كه از فاكتورهاي مهم در افزايش راندمان نيروگاه‌هاي خورشيدي است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ منظور از توليد پراكنده را نزديک کردن نقاط توليد برق به مصرف با هدف مصرف بهينه و کاهش تلفات برق عنوان کرد و گفت: تامين برق پايدارتر مشترکين، کاهش خاموشي و تلفات، افزايش راندمان و بهره‌وري بالاتر اقتصادي، حفاظت از محيط زيست از جمله فوايد اين امر است.

وی در خصوص انواع نيروگاه‌هاي توليد پراكنده برق‌، گفت: نيروگاه‌هاي توليد پراكنده انواع گازي و تجديدپذير بوده كه استفاده كننده از انرژي‌هاي تجديدپذير مبتني بر منابعي پاك، تمام نشدني، بي سرو صدا و بدون خطر و فاقد آلودگي و سازگار با محيط زيست مي‌باشند.

علیزاده عنوان کرد: توان بالاي منابع تجديدپذير در ايران، محدوديت استفاده از منابع سوخت‌هاي فسيلي و لزوم صيانت و حفظ آن براي نسل‌هاي بعد، بحران خشكسالي و لزوم صرفه جويي در مصرف آب، پدافند غيرعامل و لزوم تنوع بخشي در منابع تأمين انرژي، لزوم کاهش توليد گازهاي گلخانه‌اي از جمله دلايلي است که ضرورت برنامه‌ريزي برای تخصيص سهمي از انرژي مصرفي کشور به انرژي‌هاي تجديدپذير و پاک را آشکار مي‌سازد.

وی تصریح کرد: وزارت نيرو با اتخاذ سياست‌هاي حمايتي و تخصيص منابع مالي در برنامه‌هاي پنجم و ششم توسعه درصدد تحقق اين مهم برآمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ بیان کرد: طرح خريد تضميني 20 ساله برق تجديد پذير از مشترکين خصوصي توليد کننده، الزام ارگانهاي دولتي به تأمين 20 درصد برق مصرفي از طريق سامانه‌هاي تجديد پذير و پاک از جمله اين اقدام‎ها است.

وی افزود: در صورت نصب يك كيلوات‌ سامانه خورشيدي در استان زنجان، مي‌توانيم بطور متوسط 1800 كيلووات ‌ساعت انرژي برق در طول سال توليد كنيم‌، که به نوبه خود يك منبع درآمد مطمئن و پايدار براي 20 سال آينده بحساب می‌آید و با جلوگيري از تابش مستقيم خورشيد بر روي سقف خانه‌ها، در هزينه‌هاي مربوط به گرمايش و سرمايش ساختمان خود صرفه‌جويي كنيم، در كاهش آلودگي هوا و توليد گازهاي گلخانه‌اي نقش داشته و در نهايت با صرفه‌جويي در مصرف سوخت‌هاي فسيلي و آب‌، باعث توسعه ملي شويم.

گفتنی است شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان نيز به عنوان نماينده صنعت برق کشور با تشکيل کميته توليد پراکنده، آموزش و تربيت نيروي متخصص در زمينه انرژي‌هاي تجديد پذير و پاک، فراهم آوردن زير ساخت‌هاي لازم جهت پذيرش متقاضيان از طريق اپليکيشن "سبز" توزيع زنجان، ارزيابي پيمانکاران فعال در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير و نظارت دقيق بر عملکرد آنها با هدف صيانت از سرمايه‌هاي ملي، تهيه بروشور و بنر و تبليغ از طريق صدا و سيما ، جراید و غیره درصدد آگاه سازي مردم و فراهم آوردن بسترهاي مناسب برای توسعه اين انرژي در سطح استان زنجان برآمده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر