logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۹۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در قالب عملیات مانور؛

آتش سوزی در قطار میانه- زنجان مهار شد/ تمرین راهکارهای مقابله با حریق در مانور فرضی

آتش-سوزی-در-قطار-میانه-زنجان-مهار-شد-تمرین-راهکارهای-مقابله-با-حریق-در-مانور-فرضی

در قالب مانور آتش سوزی در قطار مسافربری، آتش سوزی از سوی نیروها مهار و قطار به مسیر خود ادامه داد.

به گزارش موج رسا; مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در حاشیه برگزاری مانور آتش سوزی در قطار مسافربری میانه، زنجان، اظهار داشت: با توجه به این‌که در طول شبانه‌روز ترددهای متعددی توسط قطارهای مسافربری زنجان به تبریز و زنجان به قزوین انجام می شود، ضروری به نظر می‌رسید که مانور مشترکی بین دستگاه‌های امدادی و راه‌آهن شمال غرب برگزار شود.

وی افزود:  ارائه آموزش و تمرین راه‌کارهای مقابله با حریق، از اهداف این مانور بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: اجرای چنین مانورهایی برای افزایش سرعت عمل و دقت نیروهای امدادی ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در مواجهه با شرایط بحرانی، مدیریت بحران است،افزود: در واقع دستگاه‌ های امدادی باید قبل از هر چیز، از آمادگی لازم برای مقابله با بحران و مدیریت شرایط بغرنج برخوردار باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی امکان وقوع چنین شرایطی، نقاط قوت خود را تقویت کنند.

مدیرکل راه آهن استان زنجان زنجان نیز با اشاره به برگزاری مانور آتش ‌سوزی،گفت: همه دستگاه‌ های امدادرسان و اعضای ستاد بحران همکاری خوبی با یکدیگر داشتند.

وی گفت: مانور فرضی در رابطه با آتش‌سوزی و تخلیه مسافران قطار زنجان به تبریز به خوبی اجرا شد و شاهد عملیات خوبی بودیم

این مسئول حفظ و ارتقای آمادگی برای خدمات مسافری و باری در زمان بحران را از اهداف این مانور عنوان کرد و گفت: این مانور با همکاری هلال احمر،آتش نشانی، پلیس و مدیریت بحران و بخشداری نیک پی مانوری در محل شهر نیک پی انجام شد.

وی با بیان اینکه قطار مسافری فرضی که از میانه به زنجان در مسیر بود،به علتی دچار حریق شد و با اطلاع رسانی از طریق تلفنگرام، نیروها در کمترا ز 20 دقیقه به محل اعزام شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از انفصال سالن دچار حریق از قطار،عملیات اطفای حریق اجرا و آتش مهار شد، افزود: 15مصدوم به بیمارستان منتقل و دستور اتصال واگن ها داده شد تا قطار به مسیر خود ادامه دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر