logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۹۰۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس:

قیمت ۱۶۰۰ تومان هم پاسخگوی هزینه‌ها و نیاز گندمکاران نیست/ به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا ۱۸۰۰ تومان هستیم

قیمت-۱۶۰۰-تومان-هم-پاسخگوی-هزینه‌ها-و-نیاز-گندمکاران-نیست-به-دنبال-افزایش-قیمت-خرید-تضمینی-گندم-تا-۱۸۰۰-تومان-هستیم

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم گفت: قیمت ۱۶۰۰ تومان هم پاسخگوی هزینه‌های گندمکاران نیست.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با  خبرنگار موج رسا; با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: سال ۹۶ قیمت خرید تضمینی گندم افزایشی نداشت و دولت امسال ابتدا نرخ ۱۴۷۰ تومان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت ۱۴۷۰ تومان عادلانه نبود، ابراز کرد: بنده خودم نامه به رئیس جمهور را نوشتم که به ۱۹۰ امضا رسید که در نهایت با موافقیت رئیس جمهور قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توجه داشت که افزایش از ۱۳۴۰ تومان به ۱۶۰۰ تومان بوده است، خاطرنشان کرد: اگر میزان تولید سالانه گندم را به این قیمت ضرب کنیم بار مالی عجیبی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با این اوصاف این افزایش راضی کننده نیست، گفت: اگر هزینه‌های زمین، کاشت، داشت و برداشت را حساب کنیم تولید گندم برای کشاورز سود آنچنانی نخواهد داشت.

بیگدلی با بیان اینکه باید افزایش‌ها بر اساس پیش‌بینی منابع باشد، افزود: با توجه به اینکه کشاورزان قشر متوسط به پایین جامعه هستند باید مساعدت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: اخیرا جلسه با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و در این جلسه پیشنهاد کردیم که در صورت امکان قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۸۰۰ تومان و یا ۱۹۰۰ تومان افزایش یابد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قیمت نهایی در بودجه سال آینده ۱۶۰۰ تومان تعیین شده باشد در صورت تامین منابع مالی آن را به ۱۸۰۰ تومان افزایش خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده یک بودجه انقباضی خواهد بود بنابراین نمی‌توان از بودجه هیچ یک از ریف‌های دیگر کم کرد اما به دنبال تعریف منابع جدید خواهیم  بود تا قیمت تضمینی خرید گندم را به ۱۸۰۰ تومان افزایش دهیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر