logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۹۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس مطرح کرد:

‌رایزنی‌ها برای آزادی ۷ گروگان ربوده شده در ‌میرجاوه‌ ادامه دارد

‌رایزنی‌ها-برای-آزادی-۷-گروگان-ربوده-شده-در-‌میرجاوه‌-ادامه-دارد

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر رایزنی‌ها برای آزادی 7 گروگان دیگر به طور جدی ادامه دارد و در این راستا از اقدامات به موقع سپاه پاسداران کمال تشکر را داریم.

به گزارش موج رسا; در میرجاوه در ارتباط با آخرین جزئیات اقدامات انجام شده جهت آزادسازی  مرزبانان ربوده شده در شهرستان میرجاوه، اظهار داشت: در پی پیگیری‌هایی که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران و همچنین نیروهای بومی و محلی انجام شد خوشبختانه 5 نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی طرح حفاظت که در منطقه مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی ربوده شده بودند به آغوش خانواده بازگشتند.

 
نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر رایزنی‌ها برای آزادی 7 گروگان دیگر به طور جدی ادامه دارد و در این راستا از اقدامات به موقع سپاه پاسداران کمال تشکر را داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: هفته اخیر سئوالاتی از وزیر امور خارجه در رابطه با گروگان‌های میرجاوه مطرح شد اما به دلیل اینکه جواب‌های آقای ظریف منطقی، عملیاتی و اجرایی نبود قانع نشدم چرا که راهکار مناسبی از سوی وی در این رابطه ارائه نشد.
 
 
کرد ادامه داد: گروهک، معاندین نظام و اشرار مسلح تاکنون سه بار در نقاط مختلف به مرز میرجاوه حمله کرده‌ و سبب شهادت و زخمی شدن پرسنل مرزبانی و نیروهای بسیج شده‌اند اما آقای ظریف جهت کنترل اینگونه اقدامات هیچ تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس نداشته و از ظرفیت‌های منطقه استفاده نکرده ‌و علاوه بر آن در کمیسیون امنیت ملی گزارش مناسبی نداده است.
 
نماینده مردم میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انجام وظیفه و تکلیفم به عنوان یک مطالبه به‌حق در رابطه با حوزه انتخابیه‌ام و برای امنیت دیپلماسی پایدار در مرز مجبور به طرح سوال از وزیر امور خارجه کشور شدم که سوالاتم از ویزر امور خارجه به شرح زیر بوده است:
 
1. آقای ظریف چرا تاکنون نتوانسته‌اید هیچ دیپلماسی سیاسی پایداری در مرزهای جنوب شرقی بین ایران، پاکستان و افغانستان برقرار کنید؟
2. علت عدم هماهنگی شما در تعامل و هم‌فکری با نمایندگان استان چیست؟
3. چرا از ظرفیت‌های مناسب و به جای اقوام، نیروهای مسلح مستقر در مرز، علما و مرزنشینان در استان سیستان و بلوچستان استفاده نکرده‌اید؟
4. چه راهبردی برای مرزهای شرقی تاکنون با کشورهای همسایه داشته‌اید؟
5. چرا تاکنون اقدامات مناسب، عملیاتی و اجرایی برای آزادی مرزبانان انجام نداده‌اید؟
6.چرا تاکنون با کمیسیون امنیت ملی جلسه راهبردی برگزار نکرده‌اید؟
 
 وی تصریح کرد: در پی طرح این سئوالات در ساعت 14:30 دقیقه بعد از ظهر روز 11 آذر 97 آقای ظریف در محل کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافتند و به سوالات نماینده بنده پاسخ دادند اما در نهایت پاسخ‌های وی مرا قانع نکرد زیرا اقدامی عملیاتی برای امنیت پایدار و آزادی گروگان‌های مرزبان انجام نداده بود و سوال به صحن مجلس ارسال شد که در آینده نزدیک باید آقای ظریف در صحن مجلس حضور یابند و در حضور نمایندگان به سئوالات بنده پاسخ دهند.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر