logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۸۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مقدمات آغاز به کار کارخانه روغن نباتی جهان تا پایان هفته فراهم می‌شود/ ارائه جدول زمان بندی برای عمل به تعهدات از طرف کارفرما/ حداکثر همکاری و مساعدت را خواهیم داشت‏

مقدمات-آغاز-به-کار-کارخانه-روغن-نباتی-جهان-تا-پایان-هفته-فراهم-می‌شود-ارائه-جدول-زمان-بندی-برای-عمل-به-تعهدات-از-طرف-کارفرما-حداکثر-همکاری-و-مساعدت-را-خواهیم-داشت‏

فرماندار زنجان گفت: مقدمات آغاز به کار کارخانه روغن نباتی جهان تا پایان هفته فراهم می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آخرین وضعیت روغن نباتی جهان اظهار کرد: این واحد تولیدی به دلایل مختلف شرایط خوبی را طی ماه‌های گذشته نداشته است.

وی با بیان اینکه کارگران مطالباتی را از بابت حقوق و دستمزد دارند، ابراز کرد: علاوه بر مطالبات کارگران این واحد صنعتی و کارفرما حق و حقوق قانونی یعنی مطالبات مربوط به تامین اجتماعی، دستگاه‌های خدمات رسان و امور مالیاتی را نیز پرداخت نکرده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی جهان از جمله واحدهای است که تکنولوژی جدید را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: این واحد از نظر مواد اولیه وابستگی به خارج از کشور نداشته و بازار فروش آن نیز نیاز داخل کشور است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مشکلات این واحد صنعتی به سوء مدیریت برمی‌گردد، گفت: به دلیل اینکه کارفرما لیست بیمه کارگران را رد نکرده بود، دفترچه‌های درمان کارگران از اعتبار افتاده بود که با دستور استاندار زنجان قرار شد علی رغم مطالباتی که تامین اجتماعی دارد، لیست بیمه را بدون پرداخت وجه قبول کنند.

عسگری با بیان اینکه از روز دوشنبه دفترچه‌های درمان کارگران روغن نباتی جهان اعتبار خواهد داشت، افزود: امروز در تهران جلسه‌ای را با حضور کارفرما و مالک کارخانه روغن نباتی جهان و تعدادی از مدیران استان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: با توجه به تعهدی که کارفرما هفته گذشته به استاندار زنجان داشته این جلسه در راستای همان تعهدات خواهد بود، بند اول این تعهد این بود که بخشی از مطابلات کارگران پرداخت شود و در بند دوم تاکید شده بود که این واحد صنعتی تولید خود را هرچه سریع تر آغاز کند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در بازدید روز گذشته ما این کارخانه وضعیت مناسبی نداشت، اظهار کرد: برای آغاز به کار خط تولید باید مقدماتی فراهم شود که قول دادند تا پایان این هفته این مقدمات فراهم شود.

وی با بیان اینکه کارفرما امروز باید یک جدول زمان بندی را برای انجام تعهدات ارائه دهد، ابراز کرد: نحوه پرداخت مطالبات و آغاز تولید و رسیدن به ظرفیت واقعی در جلسه امروز مشخص خواهد شد.

عسگری با تاکید بر اینکه ما در کنار انجام تعهدات کارفرما حداکثر همکاری و مساعدت را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه اینکه 28 ماه از مطالبات تامین اجتماعی پرداخت نشده اما حداکثر همکاری با این واحد صنعتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای ما اصل این است که تولید در این واحد صنعتی دوباره راه بیفتد، گفت: این واحد تولیدی تا به امروز بدقولی‌های زیادی را به کارگران داشته است اما نگاه استاندار زنجان این است که با حداکثر توان این واحد تولیدی را به شرایط مطلوب برگرداند.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه اگر تعهدات عملیاتی نشود راهکارهای قانونی دیگری را پیش بینی کرده‌ایم، عنوان کرد: این واحد صنعتی جزو سرمایه‌های ملی بوده و ما نمی‌توانیم نظاره گر شرایط نامطلوب آن باشیم.

وی با بیان اینکه کارفرما باید یک برنامه مشخصی را برای انجام تعهدات به ما ارائه دهد، ادامه داد: ما براساس پیشرفت برنامه با کارفرما همکاری خواهیم کرد و اگر تعهدات امروز کارفرما عملیاتی نشود از ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

عسگری با تاکید بر اینکه کارخانه روغن نباتی جهان ظرفیت افزایش تولید و به کارگیری کارگران بیشتر را دارد، اظهار کرد: تمام تلاش مدیریت استان راه اندازی دوباره این واحد صنعتی است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر