logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۸۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان خبرداد

برخورد با عاملان خرید و فروش غیر قانونی دارو به صورت اینترنتی در زنجان

برخورد-با-عاملان-خرید-و-فروش-غیر-قانونی-دارو-به-صورت-اینترنتی-در-زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و برخورد با کانال‌ها‌ ، صفحات و وب سایت‌های متخلف در زمینه تبلیغ و فروش غیر مجاز محصولات بهداشتی و دارویی تقلبی در طرح پانجیا خبر داد.

محمدعلی آدینه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: طرح پانجیا در ماه‌های شهریور و مهر سال ۱۳۹۷ با همکاری دستگاه‌های مرتبط به صورت سراسری در کل کشور و همزمان بصورت بین المللی اجرا شد.در این طرح پلیس فتا زنجان موفق به شناسایی تعداد ۸۰  مورد صفحه، وب‌سایت و کانال‌ متخلف شده و تعداد ۵ نفر نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح پانجیا، شناسایی صفحات و وب سایت‌های متخلف برخورد با تولید و توزیع کنندگان محصولات دارویی تقلبی در فضای مجازی وجلوگیری از فعالیت تجاری غیر قانونی کلاهبرداران، افزایش آگاهی عمومی مردم از خطرات خرید و مصرف محصولات دارویی و پزشکی از وب سایت‌های غیر قانونی است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات دارویی و بهداشتی باید با مجوز و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد.افزود:  شهروندان و کاربران نیازهای دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه کنند چرا که افراد سود‌جو و فرصت‌طلب برای کسب منافع مالی بیشتر با انواع تخلفات در زمینه تولید و عرضه و فروش محصولات بهداشتی و دارویی سلامت افراد جامعه را با خطرات جدی مواجه می سازند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا با رصد ۲۴ ساعته خود با گردانندگان چنین وب سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ و فروش داروهای غیر مجاز می‌نمایند برخورد می‌کند.افزود: شهروندان عزیز از اعتماد بی‌مورد به تبلیغ و فروش مواد دارویی و بهداشتی در فضای مجازی خودداری کرده و نیازهای خود را از مراکز و محل‌های مجاز و معتبر تهیه کنند.

آدینه‌لو گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر