logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۸۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نخستین همایش معدنکاری سبز در زنجان برگزار می‌شود

نخستین-همایش-معدنکاری-سبز-در-زنجان-برگزار-می‌شود-

نخستین همایش بین‌المللی معادن و صنایع معدنی سبز ایران در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا;در دهه‌ های اخیر، توجه عمومی به مسائل زیست¬ محیطی افزایش یافته، به گونه ای که گسترش بسیاری از فعالیت¬ های صنعتی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

معادن و صنایع معدنی نیز به دلیل داشتن اثرات تخریبی بر محیط زیست از این مسئله جدا نبوده و امروزه نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

برای رسیدن به توسعه پایدار در معدن و صنایع معدنی لازم است تا جنبه -های محیط زیستی آن مطالعه و تکنولوژی ها و روش های جدید در این خصوص معرفی شوند.

با این هدف اولین کنفرانس ملی معدنکاری و صنایع معدنی سبز ایران به همت و تلاش متخصصان گروه مهندسی معدن دانشگاه زنجان با مشارکت خانه معدن استان زنجان، سازمان محیط زیست استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان نظام مهندسی معدن استان واتاق بازرگانی صنایع معادن استان زنجان برگزار می‌شود.

اولین کنفرانس معدنکاری و صنایع معدنی سبز ایران سعی دارد تا با کنار هم قرار دادن متخصصان معدن، صنایع معدنی و محیط زیست در به حداقل رساندن اثرات نامطلوب معدنکاری، آشنایی با تکنولوژیهای نوین در این عرصه و رسیدن به توسعه پایدار در سطح ملی با تمرکز ویژه بر استان زنجان نقشی موثر و مفید ایفا کند.

این همایش به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی در خصوص تعامل فعالیت‌های معدنی همسو با محیط زیست‌ بوده که شنبه دهم آذر ماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

ارائه فناوریهای نوین کنترل آلودگی در معدنکاری و فرآوری مواد معدنی زا از محورهای مهم همایش این همایش است که در زمنیه مدیریت باطله های معدنی و دفع پساماندهای صنایع معدنی مطالعات مهمی صورت گرفته و راهکارهای مشخص در این زمینه در همایش مطرح خواهد شد.

همایش

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان از وصول 75 مقاله به این همایش بیان کرد: 25 داور با رتبه‌های علمی بالا که 70 درصد آنها خارج از استان بوده در حال بررسی مقالات هستند.

وی با تقدیر از تعامل و همراهی دانشگاه زنجان در برگزاری این همایش بیان کرد: این همایش به همت و پیگیریهای خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست استان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار خواهد شد .

فغفوری از انجام هماهنگی‌های لازم جهت حضور معاونین مرتبط با فعالیت‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این همایش خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: استان زنجان از استانهای معدنی کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر 316 معدن فعال زمینه اشتغال2 هزار و 658 نفر را فراهم کرده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر