logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۸۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول اسبق بسیج دانشجویی:

جنگ امروز جنگ علمی تمام عیار است/ضرورت بازنگری جدی در ماموریت های بسیج

جنگ-امروز-جنگ-علمی-تمام-عیار-است-ضرورت-بازنگری-جدی-در-ماموریت-های-بسیج

مسئول اسبق بسیج دانشجویی گفت: امروز عرصه جنگ علمی تمام عیار است که به راحتی از آن عبور می کنیم.

به گزارش موج رسا; حسین قدیانی امروز در جمع دانشجویان استان زنجان، اظهار داشت: مجموعه بسیج دانشجویی با بیان حضرت امام شکل گرفته و است و باید این موضوع را به عنوان یک پشتوانه و سرمایه اصلی این تشکل یاد کرد.

وی افزود: بعد از پذیرش قطعنامه سال 67 حضرت امام خمینی (ره) هیچ دیدار مردمی را نداشتند و در قالب موقعیت های مختلف پیام و نامه مطالب خود را منتشر می کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه در آن با توجه به اینکه دوران جنگ تمام شده بود،بسیاری از مسئولان و سیاسیون نگاهش این بود که ماموریت بسیج در جنگ به اتمام رسیده است،افزود: امام خمینی (ره) نه تنها خواستار استمرار فعالیت های بسیج شدند، بلکه خواستار تشکیل تشکل جدید بسیج دانشجو و طلبه شدند.

قدیانی برضرورت توجه به دلایل تشکیل بسیج دانشجویی تاکید کرد و گفت: امام احساس کردند که جنگی فراتر از گذشته را در پیش رو داریم که تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را مطرح کردند.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی با اشاره به پنج رسالت مجموعه بسیج،ادامه داد: دفاع از انقلاب و اسلام اولین رسالتی بود که امام از دانشجویان و طلاب انتظار داشتند.

قدیانی با بیان اینکه امام خواستار این دفاع در مراکز دانشگاهی و حوزوی بودند، بیان داشت: این امر نشان می دهد که هجمه هایی در محیط دانشگاهی و حوزه ها نسبت به اصل انقلاب اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی عمده امام بیشتر اسلام ناب و اسلام آمریکایی بود و ضروری است به دغدغه های امام بیشتر توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه پاسداری از اصل نه شرقی و نه غربی دومین خواسته امام در این پیام بود، افزود: همه دروس دانشگاهی نشات گرفته از غرب است و با این روش چگونه می توانیم شعار نه شرقی و نه غربی را سر دهیم.

مسئول سابق بسیج دانشجویی بیان داشت: مشکل اساسی امروز در چهل سالگی انقلاب این است که شعارهایی را در ابتدای انقلاب داده ایم که هنوز به آنها نرسیده اسیم.

قدیانی گفت: همه حرف های اقتصادی بهره گرفته از سود و بهره و بر اساس اقتصاد خرد و کلان است که این امر با مدینه فاضله فاصله بسیاری دارد.

وی رسالت سوم را پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر چه مراسمی به مناسبت 27 آذر در دانشگاه و حوزه برنامه هایی برگزار می شود، اما هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تبیین چارچوب های اصیل اسلام ناب از دیگر درخواست های امام از بسیج دانشجویی بود که متاسفانه محقق نشده است.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی ادامه داد: اگر قرار باشد اسلام و انقلاب اسلامی را بزنند یقین بدانید همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند با جنگ نرم وارد عرصه می شوند.

قدیانی با بیان اینکه دانشجو باید بداند اولویت جنگ کدام است، افزود: باید در داخل و نظام بین الملل از اسلام ناب محمدی دفاع کنیم.

وی جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه را پنجمین بخش پیام امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: معرفی اسلام توسط وهابیت نمونه ای از نفوذ ایادی بیگانه است که باید مورد توجه دانشجویان و طلاب باشد.

این مسئول برضرورت بازنگری جدی در ماموریت های بسیج تاکید کرد و بیان داشت: نمی توان با ابزار 30 سال گذشته دوباره برنامه ها را اجرایی کرد.

وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و شعار و نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی به عنوان شعارهای هویت ساز و تمدن ساز انقلاب اسلامی، افزود: در حال حاضر در مرحله دولت سازی اسلامی قرار داریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در طی سنوات گذشته در خصوص جنبش نرم افزاری و جهاد علمی مطالبی بیان کرده اند جهاد ناظر به یک جنگ است و امروز عرصه جنگ علمی تمام عیار است که به راحتی از آن عبور می کنیم.

این مسئول افزود: جبهه علمی ما که توقع داریم دانشگاه، حوزه و مراکز علمی پیشتاز باشند،کوتاهی می کنند.

قدیانی خاطرنشان کرد: باید بسیج تخصصی عمل کند و باید در دانشگاه گروه های علمی شکل و کارهای تحقیقاتی انجام شده و راهکارها برای مسائل علمی کشور ارائه شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر