logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۸۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
خشونت های پلیس فرانسه با واکنش کاربران توییتری مواجه شد

استاندارد دوگانه بی بی سی در مقابل خشونت پلیس فرانسه + عکس

استاندارد-دوگانه-بی-بی-سی-در-مقابل-خشونت-پلیس-فرانسه-+-عکس

در حالی بیش از یک هفته از خشونت های پلیس علیه تظاهرکنندگان این کشور می گذرد که حضرات به اصطلاح صلح طلب داخلی هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده اند.

به گزارش موج رسا;  با گذشت بیش از یک هفته از اعتراضات خشونت‌آمیز پاریس و دیگر شهرهای فرانسه، بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده، بیش از 600 نفر در جریان تظاهرات زخمی و دو نفر هم کشته شده‌اند و علاوه براین  پلیس دست‌کم 130 نفر را در این ارتباط دستگیر کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در آخرین اظهارنظر در صفحه توئیتر خود به جای دعوت طرفین به خویشتن داری و پرهیز از خشونت در اظهارنظری یکسویه اقدامات خشن و تحریک‌آمیز شماری از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را محکوم کرد. وی با محکوم کردن آن دسته از معترضانی که به نیروهای انتظامی حمله می‌کنند اقدام آنها را شرم‌آور خواند.

این اظهارنظر ماکرون در حالی است که در فتنه 88 فرانسه و برخی از کشورهای غربی و آمریکا در حمایت از خشونت های معترضین علیه نیروهای پلیس این اقدامات را قانونی اعلام کرده و مورد حمایت قرار دادند.

برخی کاربران فضای مجازی در واکنش به این تظاهرات و سکوت روشنفکران داخلی در قبال آن اقدام به انتشار نظرات خود کرده اند که در ادامه آن را می خوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر