logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۸۹۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فعالیت جهادی یک بسیجی در عرصه تولید

کارآفرین زنجانی با پرورش ماهی اقتصاد مقاومتی را معنا کرد/ تمدید مجوز بزرگترین مشکل تولید کنندگان پرورش ماهی است/ انتظار ما از مسئولان رفع موانع تولید است

کارآفرین-زنجانی-با-پرورش-ماهی-اقتصاد-مقاومتی-را-معنا-کرد-تمدید-مجوز-بزرگترین-مشکل-تولید-کنندگان-پرورش-ماهی-است-انتظار-ما-از-مسئولان-رفع-موانع-تولید-است

تولید کننده جوان زنجان با اشاره به تولید خود و معنا کردن اقتصاد مقاومتی گفت: ما از مسئولان انتظار داریم حداقل حمایت نمی‌کنند برای تولیدکنندگان مانع ایجاد نکنند.

به گزارش موج رسا; علیرضا عباسی فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی با مدرک کارشناسی ارشد یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی بوده که با کارآفرینی برای خود و 5 نفر دیگر اقتصاد مقاومتی را معنا کرده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کارم را در پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان آغاز کردم اظهار کرد: فعالیتم را در این کار از سال 91 آغاز کردم و در ابتدا کارم را با کمترین هزینه در استخر خاکی با 10 هزار بچه ماهی آغاز کرده و روز به روز کارم را توسعه دادم.

این تولید کننده زنجانی در مورد نحوه توسعه کار خود در پرورش ماهی عنوان کرد: بعد از دو سال توسط بسیج سازندگی اقدام به گرفتن تسهیلات قرض الحسنه شدم و با این روش توانستنم کارم را رونق دهم.

عباسی بیان کرد: با این وام توانستم تجهیزات پرورش ماهی خود را بروز کنم و خوراک مورد نیاز ماهی‌ بخرم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 هزار قطعه بچه ماهی در هر دوره پرورش می‌دهم عنوان کرد: سالانه نزدیک به 12 الی 15 تن ماهی به بازار مصرف وارد می‌کنیم.

این کارآفرین زنجانی بیان کرد: از درآمد حاصر از این کار رضایت دارم و می‌توانم زندگی خود را بچرخانم و به طور میانگین در هر ماه 3 میلیون تومان درآمد دارم.

وی با اشاره به اینکه کار برای جوانان وجود دارد و باید کمی همت کنند افزود: شکر خدا در کارم موفق هستم و به کارم علاقه دارم و سعی میکنم در کنار پرورش ماهی به پرورش گوسفند و بوقلمون هم بپردازم.

عباسی وضعیت پرورش ماهی در شرایط فعلی اقتصادی را مطلوب عنوان کرد و گفت: قیمت خوراک ماهی افزایش یافت و با افزایش قیمت ماهی نیز شرایط بهبود یافت.

وی با بیان اینکه هزینه پرورش یک کیلو ماهی در سال گذشته 8 هزار تومان برای تولید کننده تمام می‌شد که این میزان امسال به 14 هزار تومان افزایش یافته است گفت: در حال حاضر ماهی 24 هزار تومان در بازار معامله می‌شود و این شرایط برای تولید کننده رضایت بخش است.

کارآفرین زنجانی عنوان کرد: در یک مقطعی با مشکل نبود خوراک ماهی در بازار مواجه بودیم ولی در حال حاضر این مشکل خوشبختانه برطرف شد و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی تنها مشکل پرورش دهندگان ماهی را تمدید مجوزها عنوان کرد و افزود: در تمدید مجوزها تولید کنندگان را خیلی اذیت می‌کنند.

عباسی افزود: تمدید مجوزها یکسال طول می‌کشد و تقریبا 3 الی 4 میلیون تومان هم علاوه بر هدر رفتن وقت نیاز به تمدید مجوز دارد.

وی بیان کرد: بیشتر تولیدات خود را به بازار استانهای تهران، قزوین، تبریز و اردبیل و شمال می‌فرستیم.

این جوان زنجانی افزود: جوانانی که انگیزه و علاقه به کار داشته باشند می‌توانند در کارشان موفق شوند و هر کاری سختی خود را دارد و سختی هر کار هم لذت خود را دارد و اگر جوانی براساس علاقه خود به کاری مشغول شود قطعا موفق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به طور متوسط برای 5 نفر نیز اشتغال ایجاد کردم و از مسئولان نیز انتظار داریم از تولید کنندگان حمایت کنند و انتظار نداریم در راه تولید کننده مانع ایجاد کنند.

این کارآفرین افزود: در بخش تولید ماهی شیلات در استان زنجان باید بیشتر از تولید کنندگان حمایت کنند در حالی که این گونه نیست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر