logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۸۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

وقتی تکنولوژی نانو به کمک کشاورزی می‌آید/ نخبه بسیجی زنجانی توانست محصولش به مرحله تجاری‌سازی برساند

وقتی-تکنولوژی-نانو-به-کمک-کشاورزی-می‌آید-نخبه-بسیجی-زنجانی-توانست-محصولش-به-مرحله-تجاری‌سازی-برساند

نخبه بسیجی زنجانی با ساخت محصولی در حوزه نانو توانسته این تکنولوژی را به خدمت کشاورزی دربیاورد.

به گزارش موج رسا; نیما نصیری 26 ساله از بسیجیان نخبه استان زنجان بوده که در رشته مهندسی آب و خاک در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است.

وی از سال 90 عضو بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان بوده و توانسته کار ماندگاری را در عرصه علمی انجام دهد.

نصیری با کمک بسیج علمی پژوهشی طرحی را در حوزه ساخت دستگاه نانو و تولید نانو مواد در حوزه کودها ارائه داد و با پشتیبانی‌هایی که از طرف بسیج انجام شد توانست این دستگاه را به مرحله ساخت برساند.

این نخبه زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اقداماتی که در این خصوص انجام داده است، اظهار کرد: نمونه‌هایی که ما برای بحث آزمایشگاه بود را در خارج از زنجان انجام داده و توانستیم گواهینامه‌های مرتبط این کار را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: با استقبالی از این کار در استفاده از نانو کودها انجام شد، ما توانستیم این محصول را تجاری سازی کنیم.

نصیری با بیان اینکه در زمینه کشاورزی نیازی اساسی به کود داریم، خاطرنشان کرد: در حالت سنتی ما مقدار زیادی از کودها یا مواد ریزمغزی که برای رشد گیاهان لازم است را به خاک اضافه می‌کردیم که این باعث تخزیب بافت خاک شده و در نتیجه  هزینه زیادی را هم به کشاورزان تحمیل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ما با استفاده از تکنولوژی نانو میزان موادی را که برای گیاه استفاده می‌شد را به صورت بهینه درآوردیم، عنوان کرد: ما با استفاده از تکنولوژی نانو توانستیم این مواد را به کمترین میزان خودش در حالت مصرف برسانیم که هیچ آلودگی را برای گیاهان و تخریب را برای خاک نداشته باشد.

این نخبه بسیجی با بیان اینکه این روش برای کشاورزان نیز مقرون به صرفه است، گفت: از طرفی این روش یک تکنولوژی خاص با استفاده از فناوری‌های نوین برای کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در بحث معرفی این محصول با راگانهای مختلفی مذاکره داشتیم، ابراز کرد: ما توانستیم در کلاسهای ترویج سازمان جهاد کشاورزی این محصول را معرفی کنیم و با استفاده از گواهینامه‌هایی که اخذ کرده بودیم در نمایشگاه‌های مختلف سطح استان و کشور این محصول را معرفی کرده‌ایم.

نصیری با اشاره به اینکه به دنبال توسعه اقدامات خود هستیم، افزود: به دنبال این هستیم تا در زمینه‌های دیگر تکنولوژی نانو بتوانیم کارهای ماندگاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از مسئولان اجرایی نیز درخواست حمایت داریم، خاطرنشان کرد: زمینه‌های خوبی برای رشد جوانان در بسیج ایجاد شده و امیدواریم همه مسئولان با توجه به این مسائل در راستای پیشرفت جوانان قدمهای خوبی بردارند.

این نخبه بسیجی با تاکید بر اینکه جوانان بسیجی پشتکار بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: این خلوص نیت و اعتقاداتی که در بسیح وجود دارد سبب شده اقدامات ماندگاری انجام دهند و توصیه‌ای که بنده به تمام بسیجیان دارم این است که از مشکلات پیش رو نترسیده و با قدرت رو به جلو حرکت کنند.

وی با بیان اینکه به سرانجام رساندن یک کار بسیار شیرین است، گفت: بسیجیان با با واژه ما می‌توانیم تا به امروز در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشتند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر