logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

51 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستمهای آبیاری نوین تجهیز شد

51-هزار-هکتار-از-زمین‌های-کشاورزی-استان-به-سیستمهای-آبیاری-نوین-تجهیز-شد-

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری نوین گفت: 51 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستمهای آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

به گزارش موج رسا; حسین جعفری امروز در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی با اشاره به پیشرفت اجرای خوب طرح تجهیز اراضی کشاورزی به سیستمهای نوین اظهار کرد: 43 درصد از اراضی کشاورزی مستعد زنجان به سیستمهای نوین مجهز شدند.

وی تصریح کرد: با افتتاح 400 هکتار از این طرح که امروز در طارم افتتاح می‌شود و یک هزار هکتار نیز در مناطق مختلف استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد مجموع اراضی کشاورزی مجهز به سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار در استان زنجان به 52 هزار هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات خوبی به اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در سطح کشور داده شده است گفت: با این اعتبارات از 124 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مستعد به تجهیز آبیاری تحت فشار تا به امروز 51 هزار هکتار به سیستمهای آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: با اجرای این پروژه‌ها 43 درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستمهای نوین کشاورزی مجهز شدند.

وی بیان کرد: در سه چهار سال گذشته میانگین تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین 1500 تا 1300 بود عنوان کرد: سال گذشته با تلاشهایی که در این حوزه انجام شد و اعتباراتی هم برای این حوزه در نظر گرفته شد میانگین تجهیز اراضی کشاورزی در استان به 5 هزار هکتار افزایش یافت.

جعفری با بیان اینکه 151 درصد تحقق برنامه‌ها را در این استان داشتیم ابراز کرد: براساس ارزیابی انجام شده به عنوان چهارمین استان در توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در کشور انتخاب شدیم.

وی خاطر نشان کرد: با مجموع تلاشهایی که در استان زنجان انجام گرفته امسال هم حدود 2 هزار و 500 هکتار عملیات اجرای آبیاری نوین را داریم و 5 هزار و 400 هکتار نیز در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: عملیات تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین شتاب خیلی خوبی در استان داشته که این امر در سایه تلاشهای صورت گرفته و اعتبارات ملی تخصیص داده شده به این حوزه محقق شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر