logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا:

پیشگیری از کشت گوجه‌فرنگی و هندوانه در شهرستان ماهنشان/ کشت پسته، زعفران و گل محمدی در ماهنشان توسعه می‌یابد

پیشگیری-از-کشت-گوجه‌فرنگی-و-هندوانه-در-شهرستان-ماهنشان-کشت-پسته،-زعفران-و-گل-محمدی-در-ماهنشان-توسعه-می‌یابد

فرماندار ماهنشان از تغییر الگوی کشت در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت پسته، زعفران و گل محمدی در ماهنشان توسعه می‌یابد.

مجتبی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب به سمت کشت‌های جایگزین رفته‌ایم، اظهار کرد: دنبال محصولاتی هستیم که هم درآمد بیشتری داشته باشند و هم آب کمتری مصرف کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال کشت زعفران در شهرستان ماهنشان هستیم، ابراز کرد: سال گذشته 12 کیلوگرم از مزارع شهرستان ماهنشان زعفران برداشت کرده‌ایم و اکنون نیز به دنبال افزایش کشت پسته در منطقه هستیم.

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه اکنون 300 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پسته رفته است، عنوان کرد: امسال نزدیک 50 تن پسته برداشت کرده‌ایم، امسال تعدادی از کشاورزان ماهنشانی را به کاشان اعزام کردیم تا در بحث کشت گل محمدی تجاربی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال پیشگیری از کشت خربزه، هندوانه و گوجه فرنگی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان در استان زنجان بالاترین تولید عسل را داشته است به طوری که 185 تن برداشت عسل در شهرستان داریم.

نوری با اشاره به اینکه امسال 45 هزار تن برداشت گندم در شهرستان داشتیم، گفت: بعد از 40 سال برای نخستین بار سیلوی 10 هزار تنی را افتتاح کردیم این در شرایطی است که در گذشته کشاورزان ما باید مسیر 100 کیلومتری را طی می‌کردند.

وی بیان کرد: گندمی که در بخش انگوران کشت می‌شود از مرغوب‌ترین گندم‌های تولیئد کشور و استان زنجان است.

فرماندار شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه سد مراش در شهرستان ماهنشان در حال ساخت است، اظهار کرد: آب 127 روستای شهرستان ماهنشان از طریق این سد تامین خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر