logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۸۷۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مادر شهیدان «گوزلیان» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر-شهیدان-«گوزلیان»-به-فرزندان-شهیدش-پیوست

مادر شهیدان معظم «حبیب الله و رسول گوزلیان» از شهدای استان زنجان بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش موج رسا; مرحومه حاجیه خانم «عصمت بابایی قزوینی»، مادر شهیدان معظم «حبیب الله و رسول گوزلیان» چهار شنبه 23 آبان ماه 1397 بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این مادر صبور و فداکار، امروز پنج شنبه 24 آبان ماه در مزار شهدای بالای زنجان از ساعت 10:30 برگزار و در آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

مجلس ترحیم مادر شهیدان گوزلیان روز جمعه 25 آبان ماه 1397 از ساعت 10 الی 12 ظهر در مسجد یری بالا واقع در سعدی جنوبی روبروی مسجد آقا کاظم برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است شهید حبیب الله گوزلیان چهارمین فرزند مرحوم محمدکاظم گوزلیان و عصمت بابایی قزوینی در سال 1344 در زنجان متولد و با شروع جنگ تحمیلی به ندای رهبر کبیر لبیک گفت و عازم میدان نبرد شد.

غواص دریادل زنجانی پذیرفته شده در رشته فلسفه از دانشگاه تهران بود که در نهایت در 4 اسفندماه سال 1365  پس از ماه ها حضور در جبهه و در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای 8 بر اثر اصابت تیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرین خود رسید و سبکبال و خونین پیکر تا عرش دوست پرواز نمود.

پیکر مطهر شهید حبیب الله گوزلیان پس از تشییع در مزار شهدای بالای زنجان به خاک سپرده شده است.

همچنین شهید رسول گوزلیان پنجمین فرزند این خانواده در سال 1345 متولد و با آغاز جنگ تحمیلی عازم نبرد حق علیه باطل شد و در 7 اسفند ماه سال 1362 در منطقه مجنون عراق مفقودالاثر شد.

خانواده این شهید پس از 14 سال بی خبری، در سال 1376 با پیکر فرزند خود دیدار کردند، پیکر شهید رسول گوزلیان در 13 تیرماه 1376 تشییع و در مزار شهدای بالای زنجان به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است استان زنجان علیرغم نداشتن دریا و آب های آزاد، 55 شهید غواص دریادل تقدیم انقلاب کرده است، که از این رو زنجان را دیار غواصان دریادل می‌نامند.

 یادآور می شود طبق آمار از استان زنجان 39 مادر، چند شهید تقدیم درخت انقلاب اسلامی در زمان دفاع مقدس کرده اند، مادرانی که چند بار درِمنزلشان برای خبر شهادت فرزندانشان زده شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر