logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۸۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ارتباط صنعت با دانشگاه راضی کننده نیست‏/ ارتباط بخشهای مختلف جامعه با دانشگاه باید تقویت شود

ارتباط-صنعت-با-دانشگاه-راضی-کننده-نیست‏-ارتباط-بخشهای-مختلف-جامعه-با-دانشگاه-باید-تقویت-شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه راضی کننده نیست.

حسن طغرانگار در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اهداف دنبال شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف ما در دانشگاه بالا بردن کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت گرایی شعار اصلی دانشگاه علمی کاربردی است، ابراز کرد: اثرات هر گونه افت در کیفیت دانشگاه‌ها به نظرم با پالسهای شدیدی به خود جامعه برخواهد گشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه نیروی انسانی ابزار توسعه است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان بال مهارتی آموزش عالی اهداف متفاوت‌تری را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ما به سمت توسعه گرایی حرکت می‌کنیم، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا ارتباط مان را با جامعه بیشتر کنیم، متاسفانه ارتباط بخشهای مختلف جامعه با دانشگاه انتظارات را برآورده نکرده است.

طغرانگار با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه راضی کننده نیست، تصریح کرد: حتی در دانشگاه زنجان دفتر ارتبط صنعت با دانشگاه به صورت شکلی ایجاد شده اما در محتوا رضایت‌ها جلب نشده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا پیوند صنعت با دانشگاه را قوی تر کنیم، افزود: در استان زنجان حدود پنج هزار نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه این دانشگاه بر پایه مهارت ایجاد شده است، اظهار کرد: ما هیچ وقت به دنبال فلسفه بافی و مهارت‌های نظری نبودیم بلکه در عمل تکنسین‌هایی را تربیت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ممکن است هر مجموعه مقداری از اهداف خود دور بیفتد، ابراز کرد: این موضوع نیز ممکن است در دانشگاه علمی کاربردی وجود داشته باشد اما ما تمام تلاش مان را می‌کنیم.

طغرانگار با اشاره به اینکه وجود محیط واقعی کار از الزامات دانشگاه جامع علمی کاربردی است، گفت: ما به دنبال تحقق یافتن فلسفه اصلی دانشگاه که همان مهرات آموزی است، هستیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر