logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۸۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان تاکید کرد

ضرورت توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم/ طراحی مسیر های گردشگری بین ایران و ترکیه ضروری است

ضرورت-توسعه-همکاری-های-گردشگری-در-حوزه-جاده-ابریشم-طراحی-مسیر-های-گردشگری-بین-ایران-و-ترکیه-ضروری-است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برضرورت  توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم تاکید کرد.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: مجمع همکاری ‌های بین ‌بخشی ایران و ترکیه برنامه های مبتکرانه ای را می تواند برای توسعه بهتر همکاری ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه  توسعه سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور در احداث هتل‌هاي 5 ستاره و بین‌المللی یکی از راهکارهای در این زمینه محسوب می شود، ادامه داد:فعالیت تبلیغاتی مشترک به منظور هدفمند کردن مقاصد گردشگری به اتباع دو کشور از دیگر راهکارها در این زمینه است. 

این مسئول برضرورت برگزاری تورهای تلفیقی از کشور ثالث به ترکیه و ایران تاکید کرد و گفت: توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم  و ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات صنایع دستی و فرهنگی در بازارهای مشترک باید مورد هدف هر دو کشور باشد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق نمونه گردشگری و ایجاد تاسیسات گردشگری را از دیگر راهکارها برای نزدیکی دو کشور عنوان کرد و گفت: می توان در زمینه آموزش‌های ارتقای مهارت صنایع دستی مشترک نیز همکاری دو جانبه داشت.

رحمتی برضرورت ايجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ترکیه تاکید کرد و گفت:ارائه ظرفیت های آموزشی بخش گردشگری ترکیه به بخش خصوصی و دولتی ایران و افزایش تعداد پروازها بین دو کشور می تواند مورد توجه باشد.

وی گفت: برنامه ریزی  و همکاری در برگزاري رویدادهای فرهنگی، هنری در قالب رویدادهای گردشگری و برگزاری سمینارها و اجرای برنامه های ایران شناسی با تاکید بر معرفی ظرفیت های استان های منطقه ضروری است.

این مسئول طراحی مسیر های گردشگری بین دو کشور را خواستار شد و گفت: شناسايي بازارهاي هدف صنايع دستي دو كشور و انطباق توليدات بر اساس ذائقه مشتري از دیگر نوع همکاری ها در این زمینه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بر ضرورت گسترش صادرات رسمي صنايع دستي دو كشورخصوصا استان هاي همجوار با كشور تركيه تاکید کرد و گفت: قرارگيري صنايع دستي جزء تعرفه هاي ترجيحي در كشور تركيه و كاهش تعرفه هاي صنايع دستي راهکاری دیگری است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر