logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۸۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راه استان زنجان:

واژگونی دو خودرو به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه در زنجان/ محورها و گردنه‌های استان زنجان مه آلود و لغزنده است

واژگونی-دو-خودرو-به-دلیل-عدم-رعایت-سرعت-مطمئنه-در-زنجان-محورها-و-گردنه‌های-استان-زنجان-مه-آلود-و-لغزنده-است

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به لغزنده و مه آلود بودن محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: رانندگان در حین حرکت در جاده ها با سرعت مطمئنه تردد داشته باشند.

مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت محورهای استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بارش پراکنده در اغلب محورهای مواصلاتی استان زنجان وجود دارد و احتمال بارش برف در برخی از محورهای است.

وی تصریح کرد: همه محورهای به دلیل بارشها لغزنده بوده و از رانندگان انتظار داریم در حین تردد در محورها با سرعت مطمنئه را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان ابراز کرد: در محورهای کوهستانی بارش برف داریم ولی نیاز به استفاده از زنجیر چرخ نیست ولی رانندگان حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی عنوان کرد: در شرایط برف و یخبندان، رانندگی با سرعت مجاز، مناسب نیست؛ بلکه باید با سرعتی رانندگی کنیم که آماده مقابله و واکنش نسبت به خطرهای احتمالی را داشته باشیم. این میزان ممکن است نصف سرعت مجاز یا یک چهارم آن باشد یا حتی در شرایط بحرانی به توقف کامل بینجامد.

مظفری گفت: در واقع همان سرعتی که در قوانین از آن با نام سرعت مطمئنه یاد می کنند، این نکته خیلی مهم است و سلامت سفر را تضمین می کند. در شرایط جوی نامساعد به هیچ عنوان با سرعت مجاز رانندگی نکنید، بلکه با سرعت مطمئنه برانید.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: رانندگان در شرایط بارش نزولات آسمانی باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت کنند تا از حوادث به دور باشند و به توصیه‌های پلیس عمل کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان بیان کرد: توصیه ما به رانندگان همراه داشتن وسایل گرایشی داشته باشند و قبل از مسافرت حتما مسائل فنی خودرو را بررسی کنند تا از سالم بودن خودرو اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به به مه آلود بودن محور دندی و محور طارم بیان کرد: در این محورها به دلیل وجود مه کاهش دید وجود دارد و رانندگان در این محورها سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

مظفری از وقوع دو حادثه جرحی در محورهای استان زنجان عنوان کرد: یکی از این حادثه در محور دندی واژگونی یک دستگاه تریلی بود که خوشبختانه راننده این خودرو فقط مجروح شده بود که به بیمارستان انتقال یافت.

وی بیان کرد: دومین حادثه نیز در محور ابهر- تاکستان بود واژگونی یک دستگاه خودرو بود که در این حادثه نیز یک نفر مجروح شده بود.

رئیس پلیس راه استان زنجان بیان کرد: هر دو حادثه به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و کنترل خودرو رخ داده بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر