logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷
[ شناسه خبر : ۸۷۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست صمیمی اصحاب رسانه با صادقی‌نیارکی مطرح شد

انتقاد رئیس کل دادگستری استان زنجان از فضای سست رسانه‌ای استان/ نباید از فضای مجازی غفلت کرد

انتقاد-رئیس-کل-دادگستری-استان-زنجان-از-فضای-سست-رسانه‌ای-استان-نباید-از-فضای-مجازی-غفلت-کرد

رئیس کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از فضای سست رسانه‌ای استان گفت: اصحاب رسانه وظایف سنگینی در فضای حقیقی و مجازی بر عهده دارند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن توجه به نکات، انتقادات و خواسته‌های خبرنگاران به تبیین انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌ها پرداخت و بر تحرک بیشتر فضای رسانه‌ای استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، ابراز کرد: اصحاب رسانه استان زنجان با توجه به وجود این ظرفیت در استان و بهره مندی از ارزشهای عزاداری مردم استان که در دسته‌های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم خود را نمایان می‌کند، باید متفاوت از دیگر نقاط کشور باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه وظایف سنگینی در فضای حقیقی و مجازی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: نباید از فضای مجازی غفلت کرد و نباید بگذاریم رسانه‌های بیگانه فضای کشور را مدیریت کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ها به فعالیت در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: در طول جریان انقلاب و دفاع مقدس ۳۰۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب شده و هنوز نیز برای پایداری آن شهید می‌دهیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: باید توجه داشت که در فضای رسانه‌ای تهمت زدن، تمسخر وبه طنز کشیدن، بازی با آبروی انسان‌ها و کارهای غیراخلاقی حرمت شرعی داشته و گناه است.

وی با بیان اینکه نباید فقط به سرعت انتشار خبر توجه کرد، لزوم توجه به دقت اخبار منتشر شده و همچنین توجه به زمان مناسب انتشار آن را  مورد تاکید قرار داد و افزود: کیاست، دقت و سرعت در کار رسانه مهم است چرا که اگر غفلت کنیم دشمن جایگزین آن می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه هنر تنظیم خبر و انتخاب تیتر از موضوعات مهم در کار سانه‌ای است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مردم سراغ رسانه‌های معاند نروند باید خوراک رسانه‌ای داخل را تقویت کنیم.

وی با انتقاد از فضای رسانه‌ای استان زنجان تصریح کرد: فضای رسانه‌ای استان آن طور که انتظار می‌رود فعال نیست و به نوعی یک سستی را در این فضا مشاهده می‌کنیم که در این راستا رسانه‌ها باید نقد سازنده و مطالبه جدی را مدنظر قرار دهند.

نیارکی با بیان اینکه گاهی خود مطالبه‌گری بدون انتشار خبر نیز کارساز است، ادامه داد: لازم نیست تمامی مطالبه‌گری‌ها در خروجی رسانه منتشر شود چرا که قصد نداریم جامعه را ملتهب کند.

وی به لزوم توجه به جریان‌سازی‌ها خبری گفت: جریان‌سازی گاهی به نفع نظام است اما گاهی جریان‌سازی به گونه‌ای است که خسارت می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به حوادث دی ماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: دشمن در حوادث سال گذشته به اهداف و خواسته‌های خود نرسید اما در سال ۹۶ کشور با جریان رسانه‌های بیگانه متحمل خسارت‌هایی شد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه، شاه بیت جریان سازی در جامعه است، ابراز کرد: این قدرت یک رسانه است که بتواند در جهت مثبت و یا منفی در جامعه یک جریان را پیش ببرد.

صادقی‌نیارکی عدم ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت را نگاه کلی رسانه دانست و عنوان کرد: نباید با نحوه تنظیم خبر مردم را نا امید کنیم.

وی با اشاره به نقش دستگاه قضایی در شفاف‌سازی و اعتمادسازی در جامعه گفت: این شفاف‌سازی و اعتمادسازی می‌تواند در بیان صحیح و به موقع مطالب باشد.

این مقام مسئول در خصوص محدودیت‌های دستگاه قضایی در انتشار برخی اخبار تصریح کرد: بر اساس قوانین مربوط به تشهیر، موازین اخلاقی، حقوق شهروندی و قرار گرفتن یک پرونده در مرحله خاص گاهی اجازه انتشار برخی موضوعات را نداریم.

وی بیان کرد: وقتی رسانه‌های ما خوراک خبری داخل را تامین نکنند و شفاف‌سازی در فضای رسانه‌ای صورت نگیرد، دشمن با موج سواری و انتشار اخبار دروغ جریان‌سازی خواهد کرد.

مقام عالی دستگاه قضایی استان زنجان به حمایت این دستگاه از خبرنگاران استان اشاره کرد و گفت: حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می‌دانیم و در این راستا در حد توان خود همراهی خواهیم کرد.

وی آموزش نکات حقوقی و برخی مسائل به خبرنگاران حوزه قضایی استان زنجان را از برنامه‌هایی دانست که باید در آینده شکل عملیاتی به خود بگیرد.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ]
فضای رسانه ای استان زنجان باید در مراجع ذیصلاح تحت بررسی قرار گیرد رسانه های استان مسایل را سانسور وبایکوت کردن وبا مدیریت افراد ومسئولان ومدیران به .یژه در ارشاد استان از حق مردم چشم پوشی نمودند واز سازمانهایی مختلف و متخلف هزینه دریافت وبرخی را با دروغ برجسته کردند
فرم ارسال نظر