logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۸۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

وقف انعطاف پذیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم را دارد/ضرورت افزایش وقف آثار هنرمندان

وقف-انعطاف-پذیری-برای-حل-مشکلات-اقتصادی-مردم-را-دارد-ضرورت-افزایش-وقف-آثار-هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: وقف انعطاف پذیری لازم را دارد تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی، در حاشیه بازدید از  نمایشگاه همه واقف باشیم اظهار داشت: شفاف سازی در اجرای نیت موقوفات و بیان عملکرد اوقاف به مردم موجب ترویج فرهنگ وقف در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های فضای مجازی در ترویج فرهنگ وقف استفاده شود، ادامه داد: هنرمندان، محققان و پژوهشگران می توانند آثار خود را وقف کنند که همین موضوع موجب ماندگار شدن آثار اصحاب فرهنگ و هنری می شود.

این مسئول با اشاره به وقف آثار استاد فرشچیان به آستان قدس رضوی،خاطرنشان کرد: این امر موجب ماندگاری این آثار شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برضرورت اطلاع رسانی مناسب در زمینه وقف به مردم تاکید کرد و گفت: تعداد موقوفات ما همه ساله در حال افزایش است و اگر جامعه ما در حوزه اقتصادی دچار مشکل است اوقاف باید حضور داشته باشد.

 کرباسی خاطرنشان کرد: اوقاف با توجه به منابع و نیت های مختلفی که در اختیار دارد می تواند در بسیاری از زمینه ها در استان ورود پیدا کند.

وی افزود: برنامه های فرهنگی با محوریت امامزادگان از ایده خوبی است که سازمان اوقاف آن را دنبال می کند.

این مسئول با بیان اینکه در فضای فرهنگی و مذهبی مردم بیشتر با اوقاف ارتباط می گیرند، تصریح کرد: اجرای نیت واقف همین مسائل موجب ترویج فرهنگ وقف می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: وقف انعطاف پذیری لازم را دارد تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

وی با اشاره به گستردگی وقف در مسائل اقتصادی و اجتماعی و قرآنی،افزود: اوقاف می تواند با ورود به مسائل اجتماعی از وقف های دسته جمعی بهره گیری کند چرا که وقف های دسته جمعی با مشارکت گسترده مردم بسیار موثر است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مهم ترین پایه های توسعه اقتصادی استان اداره اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف می تواند با کمک مردم دانشگاه، مدرسه، بیمارستان و... بسازد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند. 

وی به همکاری خیرین حوزه فرهنگ و هنر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: این خیرین در طول تابستان کارهای ماندگار خود در حوزه خوشنویسی و آیین نگارش را از طریق آموزش به بچه های مساجد در کانون های فرهنگی و هنری منتقل کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر