logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۸۷۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
با رفع محدودیت های قانونی‌

فعالیت مشاورین املاک و خودرو در استان زنجان ساماندهی می‌شود

فعالیت-مشاورین-املاک-و-خودرو-در-استان-زنجان-ساماندهی-می‌شود

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گفت: با رفع محدودیتهای قانونی‌ سامانه کد رهگیری در مشاورین املاک راه اندازی و فعالیت آنان ساماندهی می‌شود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری در جلسه مشترک با مدیران دادگستری و اداره ثبت اسناد استان زنجان اظهار کرد: در سامانه کد رهگیری همه اطلاعات طرفین معامله جهت بهره برداری دستگاههای نظارتی و جلوگیری از سو استفاده ثبت خواهد شد.

وی در خصوص تخلفات برخی افراد در پیش فروش املاک گفت: مشاورین املاک بایستی شناسنامه و پروانه ساخت و استعلامات لازم را در زمان پیش فروش املاک اخذ و سپس نسبت به واگذاری به متقاضیان اقدام کنند.

فغففوری مشاورین املاک را مسئول بروز هر گونه تخلف در زمینه پیش فروش املاک عنوان کرد.

این مقام مسئول از صدور پروانه تخصصی اشتغال توسط اداره ثبت اسناد برای مشاورین املاک و خودرو خبرداد و افزود: اجرای دوره های آموزشی برای فعالان این صنوف جهت آشنائی کامل با نحوه انجام مسئولیت‌های شغلی به صورت جد پیگری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: مشاورین حقوقی مورد تائید قوه قضائیه بر معاملات املاک و خودرو نظارت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: تائید آنان بر قانونی بودن معاملات ثبت و مرجع داوری در زمان بروز اختلاف بین طرفین معامله در قرار داد ذکر می‌شود.

ع//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر