logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۸۷۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

آموزش پیش از ازدواج به 4000 شهروند استان زنجان

آموزش-پیش-از-ازدواج-به-4000-شهروند-استان-زنجان-

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستاي کاهش آسیب هاي اجتماعی و کاستن اثرات مخرب طلاق 4000 هزار زنجانی از کلاس هاي آموزش پیش از ازدواج بهزیستی استان زنجان بهره مند شدند.

محمد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مقوله ازدواج اظهار کرد: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است و به عنوان یک رسم اجتماعی، براي دستیابی به نیازهاي عمده از جمله نیازهاي عاطفی، جنسی و اجتماعی مورد تأکید است.

وي ادامه داد: ازدواج موفق یکی از عوامل مهم تامین بهداشت روانی افراد محسوب می شود ولی چنانچه ازدواج و زندگی خانوادگی شرایط نامساعدي را براي ارضاي نیازهاي روانی زوجین ایجادکند نه تنها دست یابی به بهداشت روانی تحقق نمی یابد بلکه اثرات منفی و مخربی را براي فرد و جامعه نیزدر پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکردهاي ارتقایی و پیشگیرانه براي کمک به زوجین در به حداقل رساندن آسیب طلاق و دستیابی به روابط رضایتبخش بلند مدت و سالم ایجاد شده است که امروزه رویکردهاي پیشگیرانه بیشتر مورد توجه کارشناسان ازدواج و خانواده می باشد.

محمدي مسئولیت پذیري، انتخاب همسر بصورت آگاهانه، استقلال روانی اجتماعی، انعطاف پذیر بودن، دارا بودن نگرش ها و باورهاي سازنده، توانمندي، مهارت ارتباط مؤثر و مهارت گفت و شنود و مدیریت مالی کارآمد را از مهمترین ویژگیها در آمادگی فرد براي ازدواج برشمرد و تصریح کرد: براي داشتن ازدواج موفق و بالنده باید مهارتهاي فردي در زمینه خود آگاهی و افزایش توانمندي افراد در رابطه با مها رتهاي ارتباطی و کنترل خشم، تقویت شوند تا افراد بتوانند بر اختلاف ها و تعارض هاي اجتناب ناپذیرروابط زنا شویی که باعث تلخ کامی می شود غلبه کنند .

وي با اشاره به پیشگیري از آسیب هاي اجتماعی بیان کرد: هدف نهایی آموزش پیش از ازدواج کمک به افراد براي دستیابی به زندگی موفق و شادمان و پیشگیري از طلاق است چرا که اغلب مداخلات مربوط به زوجین و خانواده در زمانی صورت میگیرد که زوجین با موضوعات زندگی در چالش بوده و در حال تجربه مشکلات شدید هستند و در چنین
شرایط بحرانی واردجلسات مشاوره و در مان می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره فعال و تخصصی در امر ازدواج و خانواده و خط تلفن 1480 بهزیستی استان زنجان ،یادآور شد: برنامه آماده سازي براي ازدواج برنامه اي پیشگیرانه است که هدف آن ارتقاء آگاهی زوجین در زمینه دانش و مهارت هایی است که به آنها در حفظ و بهبود رابطه شان در ازدواج که مهمترین تصمیم هر فرد در زندگی است صورت می پذیرد.

وي گفت: آموزش پیش از ازدواج مجموعه آموزشهایی است که با هدف توانمندسازي افراد در انتخاب صحیح همسرو تشکیل خانواده موفق و مدیریت درست ارتباطات خانوادگی توسط بهزیستی با همکاري مراکز غیر دولتی در قالب کارگاههاي آموزشی با موضوعات خواستگاري و آشنایی، عشق و انتخاب همسر، دوران نامزدي، دوران عقد و سال اول زندگی مشترك، برگزار میشود.

گفتنی است: در سالهاي گذشته بهزیستی استان زنجان اقدام به برگزاري دوره هایی چون پیشگیري از خشونت در روابط زنا شویی ، عزّت نفس افراد و تأثیر آن درروابط زناشویی ، آمادگی براي ازدواج سازنده و موفق ، شناسایی طرح واره هاي معیوب و تأثیر آن بر ازدواج در جهت آگاه سازي و بالا بردن دانش مشاوران و مدرسان ازدواج و خانواده برگزار کرده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر