logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۸۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان:

تعلل دولت در اعلام خرید تضمینی گندم تولید پایدار را به مخاطره می‌اندازد/ پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم منطقی نیست

تعلل-دولت-در-اعلام-خرید-تضمینی-گندم-تولید-پایدار-را-به-مخاطره-می‌اندازد-پیشنهاد-وزارت-جهاد-کشاورزی-در-خرید-تضمینی-گندم-منطقی-نیست

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم سال 98 گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم با توجه به تورم موجود منطقی نیست.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پیشنهاد قیمت خرید تضمینی گندم که از سوی سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال 98 را یک هزارو 580 تومان پیشنهاد دادند که با تورم فعلی همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: با این نگاه و بی‌توجهی به تولید یک محصول استراتژیک می‌تواند پایداری تولید این محصول را به خطر بیندازد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به قیمت پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم افزود: بعید است این پیشنهاد از سوی وزارت اقتصاد پذیرفته شود.

وی ابراز کرد: برآورد انجام شده برای خرید تضمینی گندم یک هزارو 800 تومان بوده و باید امسال این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

خانمحمدی در خصوص تاخیر دولت در اعلام خرید تضمینی قیمت گندم بیان کرد: دولت تدبیر و امید نوید‌‌های آنچنانی به تولید می‌دهد ولی در بخش تولید گندم و قیمت گذاری تضمینی گندم اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: در این خصوص هنوز هیچ کارکارشناسی صورت نگرفته و نه تنها افزایش قیمت بلکه سرگردانی قیمت هم در خرید گندم وجود دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: براساس قانون در خرید تضمینی محصولات کشاورزی دولت موظف است یک ماه قبل از کشت هر محصولی قیمت آن را اعلام کند که کشاورزان بدانند که چه چیزی می‌خواهند بکارند.

وی ابراز کرد: متاسفانه دولت هیچ هدفی را دنبال نمی کند که آینده وضعیت تولید محصول استراتژیک ما به کجا خواهد رسید و چه خواهد شد.

خانمحمدی با بیان اینکه این بی‌تفاوتی دولت به کشاورز شاید به دلیل این است که کشاورز صاحب ندارد افزود: لااقل اگر دولت کشاورز را هم در نظر نگیرد باید امنیت غذایی را در نظر داشته باشد که متاسفانه در این خصوص به قانون هیچ گونه اعتنایی ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر