logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۸۷۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی:

تغییر قوانین و بخشنامه ها در شرایط تحریم آسیب زا است/ رقابت در كنار توليد،تحريم را به فرصت تبديل می کند

تغییر-قوانین-و-بخشنامه-ها-در-شرایط-تحریم-آسیب-زا-است-رقابت-در-كنار-توليد،تحريم-را-به-فرصت-تبديل-می-کند

کارشناس اقتصادی گفت: بزرگ ‌ترين مشكل ما اين است كه در شرايط تحريم تمام قوانين، بخشنامه‌ها، شيوه‌ نامه‌ها وهمه چيز را عوض مي‌ كنيم و اين تغيير آسيب‌ زاست.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در شرايط تحريم تعرفه‌ هاي بالايي براي واردات قرار داده مي‌ شود يا واردات ممنوع مي ‌شود و اين خودش مي‌ تواند منشأ آسيب باشد.

وی افزود: با افزایش تعرفه وارداتی یا ممنوعیت آن،خوي رقابت‌ پذيري از بين مي ‌رود و واحدهاي توليدي از چابكي و بهره‌وري لازم و استفاده از تكنولوژي لازم به دور خواهند بود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنابراين فرصت را بايد در این زمینه چند وجهي ديد،ادامه داد:در چنین شرایطی هر لحظه بايد تكنولوژي را به روز كرد.

محمودی خاطرنشان کرد: زماني تحريم به فرصت تبديل می شود كه رقابت در كنار توليد قرار گرفته و یا هزينه‌هاي توليد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه به طور حتم با رتبه 120 در فضاي كسب و كار آنچنان قابليت خاصي در این زمینه نخواهيم داشت، ادامه داد: ضروری است به منظور کاهش اثر تحریم ها اين فضا بهبود ببخشيده شده و از واحدهاي توليدي بروكراسي حذف شود.

این کارشناس اقتصادی برضرورت واقع بینی وضعیت فعلی اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: نبايد آنچنان مشكلات را كوچيك قلمداد كنيم كه حس ‌گرهاي ما بي ‌خاصيت شوند.

محمودی تلاش بيشتر و دوری از هراس را ضرورت کار اقتصادی امروز جامعه عنوان کرد و افزود: بايد واقع‌ گرايانه و معقولانه همه مسائل را رصد کرده و با توجه به آن ‌ها در سايه همدلي و هماهنگي حركت كنيم.

وی تصریح کرد: در بحث تحريم اهميت ايجاد فضاي مناسب كسب و كار مشخص وحياتي است، بنابراين واحدهاي توليدي ما بايد توان داشته باشند و با شرايط باثبات ‌تري به كار ادامه دهند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قوانين و مقررات بايد ثابت اما انعطاف ‌پذير باشند و از طريق مشوق‌ ها در شرايط تحريم بتوانيم بالانس ايجاد كنيم،تصریح کرد: بزرگ ‌ترين مشكل ما اين است كه در شرايط تحريم تمام قوانين، بخشنامه‌ها، شيوه‌ نامه‌ها وهمه چيز را عوض مي‌ كنيم و اين تغيير آسيب‌ زاست.

محمودی اصل بیان داشت: ضروری است از طريق مشوق‌ ها جهت‌گيري را براي واحدهاي توليدي به سمت بهبود وضعيت، حضور در بازارهاي رقابتي و افزايش صادرات پيش ببریم.

وی گفت: مهم‌ترين موضوع در اين شرايط صادرات و ورود ارز به كشور است تا كمبود منابع ارزي را به خاطر تحريم‌هايي كه صنعت نفت ما را هدف‌گذاري كرده از طريق صادرات غيرنفتي پوشش دهيم. براي اينكه اين اتفاق بيفتد بايد كالاهاي ما توان رقابت با كشورهاي ديگر را داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر