logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۸۶۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

وجود مشاور برای شهردار زنجان غیرقانونی نیست/ اعضای شورا و شهردار زنجان از انجام مصاحبه‌های حاشیه‌ساز خودداری کنند

وجود-مشاور-برای-شهردار-زنجان-غیرقانونی-نیست-اعضای-شورا-و-شهردار-زنجان-از-انجام-مصاحبه‌های-حاشیه‌ساز-خودداری-کنند

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به هفت مشاور شهردار زنجان گفت: وجود مشاور برای شهردار زنجان غیرقانونی نیست.

به گزارش موج رسا; اسماعیل دویران ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: طی روزهای گذشته موضوعاتی پیرامون فعالیت مشاوران شهردار مطرح شد که امروز قصد دارم آن را شفاف‌سازی کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه خواسته یا ناخواسته مطالبی در رسانه‌ها مطرح شده است که موجب شده شهرداری به حاشیه کشیده شوند، گفت: از رسانه‌ها درخواست دارم در شرایطی که باید به پروژه‌های شهری تمرکز کنیم از ورود به حواشی که حرفی یا سخنی گفته شود که شاید درست نباشد دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه بنده امروز قصد دارم قائله مشاوران شهردار را حل کنم، گفت: بنده لیست مشاوران شهردار را گرفته‌‌ام و در مصاحبه خود با یکی از رسانه‌ها این اسامی را اعلام کردم ولی فرصت بازبینی را پیدا نکردم ولی در جلسه شورای شهر اعلام می‌کنم که سایر رسانه‌ها نیز از آن استفاده کنند.

دویران با اشاره به اینکه در چارت سازمانی شهرداری‌ها هفت مشاور برای شهردار پیش‌بینی شده است، افزود: این امر غیرقانونی نیست و هرچند که یکی از رسانه‌ها به نقل از یکی مسؤولان نوشته بود که شهردار نمی‌تواند مشاور داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق لیستی که در اختیار بنده است آخرین لیست مشاوران شهردار به این شهر است که اقای مسعود مرادخانی که هم عضو شوراست و هم کارمند شهرداری است مشاور شهردار است، تصریح کرد: همچنین دو نفر از مجموعه دانشگاه زنجان به نام‌های پیری و عباسی نیز به عنوان مشاور شورا و شهرداری فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مشاوران غیربومی شهردار نیز نصیری از سرمایه‌گذاری شهرداری قم و نصرآبادی از سرمایه‌گذاری شهرداری تهران هستند که این دو نفر نیز هم مشاور شهردار و هم مشاور شورای شهر هستند، افزود: همچنین شخصی به نام ابوی ثانی نیز مشاور شهردار است که ربطی به شورای شهر ندارد و شهردار خودش وی را می‌شناسد.

دویران با اشاره به اینکه جز این موارد شهردار مشاور دیگری ندارد، افزود: اسامی که در سایت‌ها درج شده مهرماه و در فواصل زمانی مختلف تسویه کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه به این افراد یک ریال نیز از داخل مجموعه شورا و شهرداری پرداخت نشده است، گفت: فعالیت مشاوران رفاقتی بوده و خود بنده نیز گاها در تهران مشاوره‌هایی می‌دهم که البته این امر مربوط به سال قبل است.

وی با اشاره به اینکه مشاوران شهردار نیز نصرآبادی و نصیری دو هفته یک روز در زنجان حضور دارند، افزود: البته یک سری مشاوران غیر رسمی نیز داریم که از تخصص‌های مختلف هستند و با توجه به اینکه به این عزیزان زحمت مشاوره را می‌دادیم برای اینکه در ورود و خروج مشکل نداشته باشند ابلاغ مشاور را به آنها هم زدیم.

دویران در ادامه به یکی از قراردادهای شهرداری در حوزه سازمان منظر سیما و شهرداری اشاره کرد و گفت: این شخص مشاور شهردار نیست و سیما و منظر شهرداری در قالب قرارداد مطالعاتی و نورپردازی فضاهای شهری با شهرداری فعالیت دارند که قرارداد آنها هشت ماهه بوده و مبلغ آن هم 84 میلیون و 500 هزار تومان است و فرآیند استعلام با این شرکت انجام و این شرکت از بین سه شرکت انتخاب شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه از اعضای شورا و شهردار خواست که از انجام مصاحبه‌های در حوزه غیرکاری که منجر به حواشی می‌شود خودداری کنند.

وی گفت: بگذارید این چند پروژه مهم که در دست اجرا داریم اجرایی و عملیاتی شود و پل گلشهر را به مرحله بهره برداری برسانیم و پروژه پارک بانوان غرب را عملیاتی کنیم تا مدیریت شهری با ذهن آرام فعالیت کند.

دویران گفت: البته ذهن بنده درگیر این موضوعات نمی‌شود، ولی ذهن شهردار درگیر شده و موجب می‌شود که وی از فعالیت بهتر خود بازبماند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر تخلفی در شهرداری رخ دهد کمیسیون نظارت بررسی می کند و هم اکنون نیز چند موضوع را در دست بررسی دارد که نتایج آن نیز مثبت خواهد بود.

وی افزود: بهتر است که مصاحبه درباره ورود شورا به برخی از موارد توسط کمیسیون نظارت انجام شود و اگر مصاحبه‌ای انجام می‌شود بهتر است بر اساس مستندات باشد نه گفته‌های شخصی یک عضو شورای شهر.

وی تصریح کرد: از سخنگوی شورای شهر می‌خواهم که آرامش لازم را در این حوزه داشته باشند و از شهردار نیز می‌خواهم که مصاحبه حاشیه‌ای نداشته باشند تا یک مقدار بهتر به مسائل و موضوعات شهری رسیدگی کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر