logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۸۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وابسته نظامی ایران در عراق:

عملیات های داعش در عراق قبل از مرحله اجرا خنثی شد/ ده ها داعشی در مراسم اربعین امسال دستگیر شدند/ تشکر از ملت و دولت عراق به خاطر پذیرایی شایسته از زائرین ایرانی

عملیات-های-داعش-در-عراق-قبل-از-مرحله-اجرا-خنثی-شد-ده-ها-داعشی-در-مراسم-اربعین-امسال-دستگیر-شدند-تشکر-از-ملت-و-دولت-عراق-به-خاطر-پذیرایی-شایسته-از-زائرین-ایرانی

وابسته نظامی ایران در عراق از دستگیری ده ها داعشی در مراسم اربعین امسال خبر داد.

سردار مصطفی مرادیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به اینکه در خصوص مراسم اربعین یک تفاهمی بین دو کشور امضا شده بود، اظهار کرد: رایزنی ها بین دو کشور از چند ماه پیش در خصوص این مراسم انجام شده بود. 

وی با بیان اینکه کارگروهی برای اجرای این تفاهم نامه ایجاد شد، افزود: این هماهنگی ها بین وزارت کشور عراق و معاون وزیر کشور ایران انجام شده بود. وابسته نظامی ایران در عراق با اشاره به اینکه وابسته نظامی ایران مسئول این کار در عراق شد، عنوان کرد: همکاری خوبی در گذرگاه های مرزی و همچنین دیگر مناطق حضور زائرین داشتیم.

 وی با بیان اینکه این هماهنگی ها زیر نظر 7 کمیته مشترک انجام شده است، گفت: این کمیته ها زیر نظر کمیته عالی مشترک بین دو کشور فعالیت داشته است. سردار مرادیان با بیان اینکه اکنون در مرحله بازگشت زائرین قرار داریم، ادامه داد: آخرین هماهنگی ها در حال انجام است، در حال حاضر نیز برای بررسی وضعیت در شهر سامرا حضور پیدا کرده ایم. 

وی با اشاره به اینکه آخرین تدابیر امنیتی و خدماتی انجام می شود، خاطرنشان کرد: کمی کمبود اتوبوس و مینی بوس برای انتقال زائرین در شهر سامرا داشتیم که آن هم در هماهنگی با حشدالشعبی برطرف شد. 

وابسته نظامی ایران در عراق با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر به کشورمان برگشته اند، اظهار کرد: امسال یک میلیون و 770 هزار نفراز کشورمان در مراسم اربعین شرکت کردند. 

وی با تشکر از همکاری برادران عراقی و نیروهای حشدالشعبی گفت: از دولت و ملت عراق به خاطر این همکاری ها و پذیرایی از زائرین ایرانی تشکر می کنیم. 

سردار مرادیان با اشاره به اینکه نیروهای عراقی امنیت خوبی برقرار کردند، عنوان کرد: نیروها در شهرهای مختلف آماده باش کامل بودند و اشرافیت اطلاعاتی خوبی نیر در برگزاری این مراسم شاهد بودیم. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات های داعش قبل از مرحله اجرا خنثی شد، تصریح کرد: ده ها نفر از نیروهای داعش دستگیر شده اند. وابسته نظامی ایران در عراق بیان کرد: این همکاری، همدلی و آمادگی مثال زدنی سبب شد تا مراسم باشکوهی را شاهد باشیم.

 وی با اشاره به اینکه خیلی ها دنبال این بودند تا بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، گفت: به خاطر آگاهی که دو ملت و دولت دوست ایران و عراق داشتند این نقشه های دشمن خنثی و به همدلی بیشتر بین دو کشور تبدیل شد. 

سردار مرادیان تاکید کرد: مراسم اربعین پیام مهمی به دشمنان داشت که به طور یقین این پیام را درک کرده اند.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر