logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۸۶۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با اربعین حسینی انجام می شود؛

برگزاری آئین نذری حلیم با قدمت 20 ساله در مسجد باب الحوائج اعظم زنجان

برگزاری-آئین-نذری-حلیم-با-قدمت-20-ساله-در-مسجد-باب-الحوائج-اعظم-زنجان

همزمان با اربعین حسینی، اهالی مسجد باب الحوائج اعظم زنجان با پخت حلیم و برگزاری مراسم های عزاداری در سوگ امام حسین (ع) سهیم می شوند.

به گزارش موج رسا; آئین نذری دادن به عزاداران امام حسین(ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان به ویژه شیعیان جهان محسوب می شود.

در استان زنجان نیز این آئین از ابتدای ماه محرم آغاز می شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد،یکی از آئین های نذری بزرگ شهر زنجان که قدمتی بیش از 20 ساله دارد، توسط مسجد باب الحوائج اعظم زنجان برگزار می شود که امسال نیز همزمان با اربعین حسینی این مراسم و آئین در زنجان اجرایی می شود.

در واقع ماه محرم که می رسد هرکس به طریقی ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان می دهد و در استان زنجان هم آیین های عزاداری و حرکت دسته های حسینی برپاست و سالیان سال این مراسمات به صورت باشکوه برگزار می شود.

 

 یکی از این آیین ها  پخت و احسان حلیم در مسجد باب الحواج اعظم زنجان استکه گاهی به 70 دیگ نیز می رسد و مردم محله باب الحوائج زنجان مشارکت گسترده ای در این امر مهم دارند.

 همزمان با شب اربعین حسینی علاوه بر برگزاری آئین عزاداری و سوگواری مراسم نذری حلیم نیز برگزار می شود و صبح روز اربعین بعد از اذان صبح، پخش حلیم آغاز می شود.

برای پخت حلیم از چند روز قبل اهالی محله و خادمین امام حسین (ع) برای آماده کردن آن به این مسجد می روند و این نذری بزرگ را ادا می کنند.

 گفتنی است حضور هیئت ها و دسته های عزاداری و نحوه برگزاری مراسمات سینه زنی در شب اربعین در این محله مثال زدنی است و هرکس با ارادت خاصی روانه این مسجد می شود تا دستی در کار داشته باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر