logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۸۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی استان زنجان از ورزشکاران قهرمان معلول تقدیر می‌کند

بهزیستی-استان-زنجان-از-ورزشکاران-قهرمان-معلول-تقدیر-می‌کند-

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اعطا جوایز ویژه به قهرمانان ورزشکار معلول بهزیستی استان زنجان در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا 2018 خبر داد.

محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: یکی از سیاست های بهزیستی توانمند سازی معلولین است ومعلولین همانند مردم عادی جامعه محسوب می شوند که دسترسی به امکانات ورزشی و فراهم نمودن شرایط رشد و ارتقا استعدادهای ورزشی انها از اهداف توانمندسازی محسوب می شود.

وی افزود: حضور افراد معلول در مکان‌های ورزشی می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقا روحیه اجتماعی وبهره گیری آنها از فرصت های برابر با جامعه باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 700 ورزشکار معلول در رشته های والیبال ، بسکتبال با ویلچر ، شنا ؛ پرتاپ دیسک ، کشتی و شنا در سطح استان زنجان فعالیت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تأکید بر حضور پررنگ ورزشکاران معلول در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ، تصریح کرد: دراین راستا بهزیستی استان زنجان همیشه درکنارورزشکاران وقهرمانان رشته های ورزشی بوده و آنان را مورد حمایت خود قرار می دهد.

محمدی یادآور شد: حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی استان با تشکیل پرونده خدمات متعددی نظیرمساعدت درزمینه هزینه ایاب وذهاب،هزینه های تشویقی برای قهرمانان،تقدیرازمعلولین و ورزشکاران درمناسبتها ، کمک به تامین ملزومات ورزشی ،خدمات مددکاری ونیزمساعدت مالی به انجمن های مرتبط بامعلولان ورزشکار ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 20 نفر از ورزشکاران معلول به اردوهای تیم ملی رفته و 8 نفر به مسابقات برون مرزی راه پیدا نمودند ادامه داد: در مجموع ورزشکاران معلول 8 مدال اعم از طلا ، نقره و برنز را در مسابقات جاکارتا از آن خود کردند.

وی گفت: تمامی ورزشکاران معلول از جمله نابینایان ،ناشنوایان وکم توانان جسمی حرکتی در اغلب رشته های ورزشی پرچم دار بوده واغلب رتبه های برتررا کسب می کنند.

محمدی افزود: این قشر از جامعه علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات های پیش روی خود بارها توانسته‌اند در میادین جهانی و بین‌المللی خوش بدرخشند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر