logo
امروز : دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۸۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

تحت پوشش قرار گرفتن 3هزار دانش آموز زنجانی در طرح ملی دادرس

-تحت-پوشش-قرار-گرفتن-3هزار-دانش-آموز-زنجانی-در-طرح-ملی-دادرس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از تحت پوشش قرار گرفتن تعداد سه هزار دانش آموز متوسطه اول استان در طرح ملی دادرس خبرداد.

به گزارش موج رسا; مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با حضور مدیرعامل جمعیت هلال حمر استان ، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ، معاون مدیر کل مدیریت بحران استان ، معاون نیروی انتظامی استان ،  نماینده اداره کل آموزش و پرورش ، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش ، کارشناسان هلال احمر و آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های دانش آموزی در هلال احمر گفت: هلال احمر و آموزش و پرورش همواره ارتباطات مناسب و مطلوبی در راستای اجرای برنامه های مشترک داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : طرح دادرس با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان برگزار می شود و جمعیت بر تقویت این طرح تاکید دارد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح دادرس از مؤثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است و در این طرح دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می کنند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  با بیان اینکه تاکنون طرح دادرس در ۱0۰ مدرسه استان  برای دانش آموزان به اجرا گذاشته شد، افزود: این طرح یک طرح آموزشی - مهارتی است و تلاش کردیم که در قالب کانون‌های دانش آموزی این طرح را به اجرا درآوریم.

وی تصریح کرد: طرح دادرس از شش سال پیش در استان زنجان به صورت همه ساله با هدف مشارکت جوانان در فعالیت های خود امدادی برگزار می‌شود.

میرزایی گفت: ترویج فرهنگ خود امدادی و دگرامدادی همچنین توسعه و ساماندهی تیم های امدادی دانش آموزان و ظرفیت سازی برای آمادگی، مقابله و پاسخگویی مناسب در زمان وقوع حوادث از مهم ترین اهداف طرح دادرس است. 

 درادامه مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح دادرس فاطمه جمشیدی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: طرح دادرس به  منظور شناخت و آماده ‌سازی دانش آموزان آماده در روزهای سخت اجرا می‌شود.

جمشیدی اظهار داشت: آمادگی دانش آموزان برای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی از جمله اهداف برگزاری طرح ملی دادرس است.

وی افزود: این طرح در شش دوره گذشته با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان به اجرا در آمده و درنوع خود طرحی موفق بوده است.

جمشیدی تصریح کرد: در این طرح بیش از 100مربی دادرس در تعداد 100 مدرسه دانش آموزان را آموزش خواهند داد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان گفت : : در این طرح دانش آموزان در ۹ آیتم تخصصی (پناه گیری و تخلیه، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، حمایت حیاتی پایه BLS و احیای قلبی و ریوی CPR، حمل مصدوم، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری و اطفا حریق)، آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

جمشیدی  اجرای این طرح را مجری و معبر مناسبی برای تبیین و تعمیق خصایص ترتیبی دانست و یادآور شد: در این برنامه ملی، آموزش های مهم نوع دوستی، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیشگیری از پیامدهای ناشی از وقوع حوادث طبیعی در مدارس کشور به جامعه هدف انتقال داده می شود.

دراین مراسم  سرود دانش آموزی هلال احمر بصورت دسته جمعی توسط دانش آموزان عضو دادرس مدرسه اجرا شد . برنامه صعود و فرود تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به همراه حمل مصدم توسطدانش آموزان طرح دادرس انجام شد .//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر