logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۸۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 52 درصد است

میانگین-اجرای-طرح-هادی-روستایی-در-استان-زنجان-52-درصد-است

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان طبق سرشماری سال 95 طرح هادی برای 696 روستا تهیه شده و برای 55 روستای زیر 20 خانوار استان زنجان نیز طرح هادی تهیه شده است.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منقرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی در 362 روستای استان اجرا شده که این آمار نشان از اجرای طرح هادی در 52 درصد روستاهای زنجان دارد.

وی افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 42 درصد و در استان زنجان این آمار 52 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای اجرای 150 پروژه طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

صنعتی‌منفرد خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند مالکیت روستایی و شهری تاکنون برای 62 هزار و 332 واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده، همچنین تاکنون برای 6270 واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند مالکیت صادر شده است و در مجموع برای 30/68 درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که طی برنامه ششم توسعه، صدور اسناد مالکیت برای مابقی واحدهای مسکونی در دستور کار قرار دارد.

وی به برخی دیگر از فعالیت های عمران روستایی اشاره کرد و گفت: احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر و شروع عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان ، تهیه طرح منظومه روستایی در بخش مرکزی طارم (در حال مصوب) با عنـایت به موافقــتنامه با سازمان مدیریت استان تهیه طرح منظومه کلیه بخش های استان در دسـت اقدام بوده،احداث و بهره برداری از 62 خانه عالم از ابتدا تاکنون و ساخت 5 خانه عالم در سال 96 از برخی برنامه های این نهاد است.

وی یکی از مهمترین اهداف و رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در21 فروردین ماه سال 1358 تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: تأمین مسکن محرومان و اقشارکم درآمد اعم از روستایی و شهری ازطریق تولید واحداث واحدهای مسکونی با فراهم نمودن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی می باشد.

صنعتی منفرد یادآور شد: به موجب آن معاونت مسکن شهری که یکی از حوزه های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد با مطالعه و شناسایی مناطق مناسب برای احداث مجتمع های مسکونی و تولید انبوه درشهرهای مختلف استان در قالب مسکن محرومین، اقدام به تامین زمین، طراحی، تامین منابع مالی، اجرا، نظارت کمی و کیفی بر اجرا و واگذاری نموده است.

وی با بیان اینکه، احداث و بهره برداری 892 واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد از ابتدا تا پایان سال 96، شروع به ساخت 50 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در سطح استان در سال 96، شروع به ساخت 133 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن محرومین در سطح استان در سال 96 از دیگر اقدامات این نهاد به شمار می آید، اظهار کرد: اجرای پروژه های عمرانی (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) ازمحل اعتبارات استانی اجرای پروژه های سرمایه گذاری(پردیس سینمایی)، شروع به ساخت 42 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن محرومین در سطح استان در سال 97، اجرای پروژه های ورزشی در سطح استان(سالن های بدمینتون شهرهای ابهر و خرمدره از محل اعتبارت استانی)، شروع به ساخت 18 واحد اداری و تجاری در قالب پروژه های سرمایه گذاری در سال 97 ، تامین زمین برای ساخت 67 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در سطح استان در سال 97، تامین زمین برای ساخت 95 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در استان در سال 96 از برخی فعالیت های این نهادمی باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی 21 مهر لغایت 21آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور به صورت همزمان در سراسر کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران برگزار می شود.

صنعتی منفرد ادامه داد: در این طرح 4 هزار و 336 واحد مسکونی روستایی به عنوان نمونه در 211 روستای استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه، در این طرح 22 نفر در غالب کارشناس مسئول فنی اجرایی استان، کارشناس بازبینی، کارشناس گروه آمارگیری، مامور آمارگیر و بازبین فعالیت می کنند، افزود: تاکنون طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی در 54 روستا با تعداد 1133 واحد مسکونی (26 درصد) اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی گامی مهم در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح های عمرانی بوده و در نهایت بهبود وضعیت مسکن روستائیان را به همراه خواهد داشت.

صنعتی منفرد هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگیهای سکونتی و بهداشتی ، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاههای اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی و دانست.

وی از هم استانیهای عزیز ساکن روستاها ، دهیاران و بخشداران درخواست نمود تا جهت تهیه آمار دقیق از مسکن روستاها با ماموران آمارگیری همکاری نمایند، افزود: با مشارکت روستائیان و جمع آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می توان در تهیه و اجرای طرحهای جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه ریزی ها هدفمند و موثر عمل نمود.

صنعتی منفرد همچنین بر ضرورت همکاری مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می توانند با تعامل بیشتر با این نهاد ، قدم های موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: در سطح استان زنجان، 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز 47 هزار و 270 واحد مسکونی روستایی برابر با 52 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر