logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۸۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هئیت های مذهبی اعزامی به مشهد ساماندهی می شوند/ ارتباط قلبی بین مردم زنجان و مشهد الرضا

هئیت-های-مذهبی-اعزامی-به-مشهد-ساماندهی-می-شوند-ارتباط-قلبی-بین-مردم-زنجان-و-مشهد-الرضا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به قرار گرفتن در دهه آخر ماه صفر، هئیت های مذهبی که به مشهد الرضا اعزام می شوند از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی می شوند.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:با توجه به نزدیکی به دهه آخر ماه صفر و وجود نازنین امام رضا (ع) یک علقه و ارتباط قلبی و پل معنوی بین مردم زنجان و مشهد الرضا سال هاست ایجاد شده است.

وی افزود:افرادی که توفیق یا دسترسی برای اعزام به عتبات عالیات را ندارند در ایام اربعین و دهه آخر صفر بر اساس یک قرار معنوی عازم مشهد الرضا می شوند.

این مسئول با بیان اینکه اصل این قول و ارتباط معنوی ارتباط قابل تامل و توجه است،بیان داشت: این موضوع علقه زنجانی ها به ساحت قدسی امام رضا (ع) را به صورت ویژه نشان می دهند اگر چه زنجانی ها همیشه مرید اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه شیوه رفتن و تدارک برای سفر به مشهد الرضا چگونه باید باشد؟، باید سازماندهی شود،افزود: ساماندهی هئیت های مذهبی عازم مشهد از سال گذشته آغاز شده است.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: با هماهنگی آستان قدس رضوی هئیت های اعزامی به مشهد الرضا برای حضور، عزاداری و راه اندازی موکب باید از طریق سازمان تبلیغات اسلامی کد اخذ کنند.

وی با بیان اینکه هئیت های مذهبی قبل از اعزام باید درخواست خود را به صورت کتبی به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کنند، افزود: تقاضای هئیت ها بررسی و بر اساس سازوکار لازم برای ثبت نام اقدام می کنند.

این مسئول نظارت و مدیریت هئیت های مذهبی را ضروری دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی این بخش است و هر آنچه به هئیت مربوط است را انجام می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در ستاد ساماندهی شئون و فرهنگ دینی سرفصل های مدیریتی مشخص است که به تدریج نیز مشکلات این بخش حل می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر