logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۸۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

بخش خصوصی از تحریم‌ها هیچ نگرانی ندارد/ فعالان اقتصادی زنجان در سخترین شرایط تحریم‌ها فعالیت خود را متوقف نکرده‌اند

بخش-خصوصی-از-تحریم‌ها-هیچ-نگرانی-ندارد-فعالان-اقتصادی-زنجان-در-سخترین-شرایط-تحریم‌ها-فعالیت-خود-را-متوقف-نکرده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر فضای کسب و کار را خودمان ملتهب نکنیم هیچ مشکلی از سوی تحریم‌ها بوجود نمی‌آید گفت: بخش خصوصی از تحریم‌ها هیچ نگرانی ندارد.

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اعمال تحریم‌ها و تاثیر آن بر روابط تجاری اظهار کرد: خیلی سال است ما تحریم هستیم و همه برهه‌ها تحریم‌ها را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: تحریم‌ها بخشی از روزمرگی و یومیگی فضای کسب و کار ما شده است و قبل از برجام نیز نقل و انتقالات پولی ما سخت بود و با بقیه کشورها نیز در خصوص روابط تجاری مشکل داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: در حوزه رقابت با شرکت‌های متناظر خودمان در خارج از کشور دچار اشکالات جدی و سختی‌های زیادی داشتیم ولی با این همه مشکلات تجارت ایران متوقف نشد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه تجارت ایران با این شرایط همچنان تداوم داشت یک بخشی وابستگی بقیه کشورها بود  یک بخشی نیز متاثر از حضور توانمند صنایع و شرکت‌های بزرگ ما در حوزه دولتی و حوزه غیردولتی بوده است.

جمیلی خاطر نشان کرد: تصور بنده بر این است که با اعمال تحریمها قدری در حوزه حمل و نقل دچار مشکلی شویم. از این جهت اگر کالایی تولید شد و مشتری آن نیز داشته باشد این کالا باید در اسرع وقت و با هزینه کم با بازار مصرف مورد نظر برسد.

وی با اشاره به اینکه به نظرم در این حوزه قدری با مشکل مواجه شویم بیان کرد: براساس آن پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم برای استفاده از توان داخلی از ظرفیت‌های کشتی‌رانی و ظرفیت خطوط ریلی کشور برای روند صادرات و واردات کالا انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی نیز به حمل و نقل جاده‌ای نیز برمی‌گردد بیان کرد: آن چیزی که در داخل بعضا دچار دغدغده می‌شود مسئله با اهمیتی نیست و این مشکلات به صورت مقطعی پیش می‌آید و بعدا نیز حل و فصل می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم حوزه حمل و نقل را مدیریت کنیم فکر نمیکنم اتفاق و مشکلی را بعد از 13 آبان تجربه کنیم چون همه این مشکلات قبلا بوده است.

جمیلی بیان کرد: الان به نظر می‌رسد گشایش‌هایی از طرف اتحادیه اروپا و برخی از کشورهایی که طرف عمده روابط خارجی مثل هند٬ چین٬ روسیه و ترکیه و غیره بدون اعتنا به رفتارهای خسمانه آمریکا خواستار روابط تجاری با ما هستند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه و روسیه هم می‌خواهند دلار را از روابط  خارجی خودشان خارج کنند افزود: اینها موضوعات که ربطی به تحریم ایران ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: این کشورها هم به دنبال این هستند که پول ملی خودشان را در جریان قرار دهند و فکر میکنم که این مدلها می‌تواند برای ما نیز قابل اعتنا باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما خودمان فضای کسب و کار داخل کشور را ملتهب نکینم چیزی به اسم تحریم بخش خصوصی را نگران نمی‌کند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر