logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۸۵۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تولید 172 هزار تن انواع محصولات باغی در استان زنجان/ تولید محصولات باغی در استان زنجان امسال 60 درصد کاهش یافته است

تولید-172-هزار-تن-انواع-محصولات-باغی-در-استان-زنجان-تولید-محصولات-باغی-در-استان-زنجان-امسال-60-درصد-کاهش-یافته-است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان پیش‌بینی تولید انواع محصولات باغی در شرایط عادی را نزدیک به 500 هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال به دلیل خسارت سرمازدگی 172 هزار تن انواع محصولات باغی در استان زنجان تولید شده است.

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; سرمازدی خسارت زیادی امسال به محصولات باغی وارد کرد سرمازدگی در زمانی اتفاق افتاد که هم محصولات هسته‌دار و هم محصولات دانه دار خسارت دیدند اظهار کرد: امسال با کاهش تولید محصولات باغی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از علت افزایش قیمت محصولات باغی در زنجان کاهش تولید این محصولات است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تولید انگور هر سال در استان زنجان 220 هزار تن بود گفت: میزان تولید این محصول در استان زنجان امسال با کاهش شدید مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه تولید عادی محصولات باغی اگر سرمازدگی وجود نداشته باشد باید نزدیک 500 هزار تن باشد ابراز کرد: پیش تولید محصولات باغی امسال در استان زنجان 172 هزار تن بوده است.

اوجاقلو با بیان اینکه سال قبل نیز سرمازدگی محصولات باغی وجود داشت ولی میزان سرمازدگی به اندازه امسال شدت نداشت بیان کرد: میزان تولید محصولات باغی در استان زنجان در سال 96 در حدود 400 هزار تن بود که امسال بسیار کاهش شدیدی یافته است.

وی عنوان کرد: میزان تولید محصولات باغی در استان زنجان امسال نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد میزان تولید سیب در استان زنجان افزود: میزان تولید محصول سیب درختی در استان زنجان 26 هزار تن است.

وی میزان تولید این محصول در استان زنجان در سال گذشته در حدود 130 هزار تن بود خاطر نشان کرد: امسال نیز در حدود 70 درصد تولید این محصول خسارت دیده است.

اوجاقلو با اشاره به اینکه محصول سیب هر ساله مازاد بر نیاز مصرف استان تولید می‌شود گفت: در سال‌های گذشته به دنبال راهکار صادراتی این محصول در استان بودیم.

وی عنوان کرد: دولت در سالهای گذشته برای صادر کنندگان محصول سیب مشوق‌های صادراتی نیز در نظر گرفته بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: میزان تولید این محصول نیاز استان را تامین می‌کند و کمبودی در رابطه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: برای شب عید امسال اگر نزدیک به یک هزار و 200 تن سیب درجه یک داشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت.

اوجاقلو افزایش قیمت‌ کودها و ماشین‌های آلات کشاورزی بر افزایش محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته است گفت: ما انتظار داریم افزایش قیمت ماشین آلات کشاورزی و سموم و کودهای شیمایی افزایش یابد ولی قیمت محصولات ثابت بماند در حالی که این کار منطقی نبوده و به صرفه کشاورز هم نیست.

وی در پایان همچنین به تولید زیتون در استان زنجان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته میزان تولید زیتون در استان زنجان 30 هزار تن بود که امسال به دلیل خسارت سرمازدگی تولید این محصول به 20 هزار تن کاهش یافته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر